Doi dintre cei mai mari producători mondiali de bere, Anheuser-Busch InBev și Carlsberg, au vândut mai puțină bere decât preconizau în trimestrul al treilea, în condițiile în care consumatorii, în special cei din China, și-au redus bugetul alocat pentru băutură sau au ales o bere mai ieftină, informează Reuters.
Profitul și veniturile liderului mondial AB InBev au fost sub estimările analiștilor, ceea ce a dus la scăderea cu 4% a cotației acțiunilor, chiar dacă grupul a anunțat că va răscumpăra acțiuni în valoare de două miliarde de dolari, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volumele de vânzări și veniturile AB InBev au înregistrat scăderi de două cifre în China, iar alte piețe importante precum cele din SUA, Mexic și Europa au înregistrat și ele o scădere a volumelor. AB InBev a menționat scăderea cererii consumatorilor, precizând că vânzările în barurile și restaurantele din China au fost deosebit de mici.
La rândul său, grupul danez Carlsberg, al treilea producător mondial, a raportat o reducere cu 1,3% a volumelor de vânzări în trimestrul al treilea, citând factori precum "cererea foarte slabă" a consumatorilor din China.
Directorul general de la Carlsberg, Jacob Aarup-Andersen, a declarat că, pe termen scurt, grupul își va ajusta o strategie pe care berarii se bazează de mai mulți ani: dezvoltarea și promovarea unor mărci mai scumpe, promovate drept beri premium, pentru a contracara scăderea volumelor.
"Pe piețele unde vedem presiuni semnificative asupra segmentului premium, ne redirecționăm atenția pentru a ne asigura că promovăm în mod adecvat mărcile mainstream adecvate", a spus Aarup-Andersen.
CITEȘTE ȘI În ultimii 15 ani, veniturile companiilor din România au crescut de 6,5 ori. Profiturile lor s-au majorat de 10 oriPe termen lung însă, Aarup-Andersen este în continuare încrezător că berile mai scumpe vor reprezenta o parte semnificativ mai mare din portofoliul Carlsberg peste un deceniu.
Cu toate acestea, rezultatele bune înregistrate de Heineken, al doilea producător mondial de bere, pe piața din China în trimestrul al treilea a ridicat unele semne de întrebare la AB InBev, producătorul mărcilor Budweiser și Stella Artois.
"Nu cumva au o strategie de preț greșită?" se întreabă Siphelele Mdudu, analist la Matrix Fund Managers, unul dintre investitorii de la AB InBev, adăugând că dacă firmele vor promova agresiv berile premium mai scumpe, într-un moment în care consumatorii se confruntă cu dificultăți financiare, clienții lor ar putea să se îndrepte în altă parte. Asta ar putea obliga berarii să își regândească echilibrul între berile mai scumpe și cele mai ieftine din portofoliile lor, a adăugat analistul.