Distribuitorul și importatorul român de articole de papetărie și birotică Austral estimează ca va atinge în acest an o cifră de afaceri de 16 milioane euro, în creștere cu 10% comparativ cu anul trecut, pe fondul câștigării de cotă de piață de la competitori.
În 2014, Austral a derulat afaceri de 15 milioane euro. Cifra include atât divizia business to business – Austral Trade, cât și cea pentru distribuitori – Scribant Distribution.
”Piața stagnează ca și cantitate, iar în valoare este mai redusă. Firmele își reduc bugetele pentru acest segment, dar pe de altă parte există o creștere a numărului de business-uri. Noi am reușit să câștigăm cotă de piață. Ne propunem 16 milioane euro până la sfîrșitul anului și asta ne așează în primele trei firme din România. Este o creștere de circa 10% față de anul anterior, o rată pe care am avut-o în ultimii 4-5 ani”, a declarat directorul general al Austral, Emil Deliu.
El spune că piața de papetărie este estimată la 150-175 milioane euro pe an și este foarte fragmentată, existând trei jucători mari: RTC ProOffice, Dacris și Austral, care dețin 40-45% din piață, iar restul este împărțit între sute de firme care activează pe acest segment.
”Clienții pun presiune pe prețuri, care au scăzut în ultimii 2-3 ani cu 5-10%. Este o tendință la nivelul companiilor de reducere a costurilor pentru papetărie și consumabile, care oricum reprezintă o cheltuială nesemnificativă. Nu își dau seama că prin aceste reduceri le îngreunează munca angajaților. Costurile de papetărie reprezintă undeva la 0,1% în cifra de afaceri”, a arătat Deliu.
Aproximativ 35% din vânzări sunt realizate prin hârtie și produse din hârtie, 25% din produse pentru organizare si arhivare, 15% instrumente de scris și 15% altele. În primele nouă luni ale acestui an, compania a avut o cifră de afaceri de 14 milioane euro.
Pentru anul viitor, Austral are în vedere o creștere tot de 10%.
Deliu povestește că Austral a resimțit criza, în 2009 afacerile reducându-se la 7,5 milioane euro, față de 10,5 milioane euro în 2010, dar au revenit la acest nivel în urmă cu doi ani.
În acest an, Austral a încheiat un parteneriat cu Office Depot, lider global pe segmentul de birotică și papetărie, pentru a participa la licitații la nivel mondial, tendința multinaționalelor fiind de a face achiziiții globale.
Tot în acest an, compania a implementat un sistem IT de gestiune în care a investit circa 300.000 euro.
Compania deține un depozit de 2.500 metri pătrați în București, unde procesează lunar 1,5 milioane de produse, și are 19 birouri la nivel național.
Afacerea Austral a fost înființată în 1993 de Gabriela Iurov si Alexandru Anghel, care sunt și în prezent acționarii companiei. Are 140 de angajați și peste 5.000 de clienți companii.