Auchan Romania pierde definitiv procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut

Auchan Romania pierde definitiv procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut
scris 31 ian 2024

Auchan Romania a pierdut, în urma unei hotărâri definitive, procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Inițial, retailerul a contestat sancțiunea la Curtea de Apel București, care a respins cererea în august 2020, cu posibilitate de recurs.

Urmărește-ne și pe Google News

La finele anului 2021, Auchan Romania a înaintat recurs la Înalta Curte de Justiție și Casație, cererea fiind respinsă definitiv săptămâna trecută.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO Oportunitate de investiție - OMV Petrom vinde un teren într-o zonă extrem de căutată, pe care poate fi dezvoltat un proiect imobiliar mixt CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție - OMV Petrom vinde un teren într-o zonă extrem de căutată, pe care poate fi dezvoltat un proiect imobiliar mixt

În afară de Auchan România, care a primit cea mai mare amendă, Consiliul Concurenței a mai sancționat Carrefour România - 26.995.645 lei (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) - 3.930.920 lei (843.599 euro), Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei (383.236 euro) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei (9.252 euro).

Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.

În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

EXCLUSIV Proprietarul lanțului de restaurante La Mama lansează extinderea și are referiri dure la unii muncitori străini: Trebuie întâi învățați să se spele pe mâini. Sunt dezastru. Pentru ei, a trăi cu un gândac e normal! CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proprietarul lanțului de restaurante La Mama lansează extinderea și are referiri dure la unii muncitori străini: Trebuie întâi învățați să se spele pe mâini. Sunt dezastru. Pentru ei, a trăi cu un gândac e normal!

Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.

Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.

În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.

Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

FOTO Șeful ANPC, despre lanțul Mega Image: Este deja prea mult. Unor magazine le vom stinge lumina! CITEȘTE ȘI FOTO Șeful ANPC, despre lanțul Mega Image: Este deja prea mult. Unor magazine le vom stinge lumina!

Grupul francez Auchan a intrat pe piața românească în 2006.

Retailerul are în porto­foliu 33 de hipermarketuri, 8 supermarketuri și o rețea de 404 magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care aproape 400 în stațiile Petrom, alături de magazinul online propriu.

Afacerile Auchan România au avansat cu 9%, la 6,937 miliarde de lei în 2022, conform celor mai recente date disponibile. Profitul net a urcat cu 17%, la 100,321 milioane de lei.

Potrivit termene.ro, acționarii Auchan România sunt Monicole Exploitatiemaatschappij BV (Olanda) - 75% și Auchan Retail International (Franța) - 25%.

viewscnt
Afla mai multe despre
auchan
consiliul concurentei
amenda
instanta