Românii au profitat din plin de ofertele de Black Friday-ul american din 24 noiembrie, efectuând cumpărături de software și servicii digitale cu 240% mai mari decât media zilnică din ultimul an, potrivit unei analize a furnizorului de soluții în comerțul online 2Checkout.
”Aceasta a fost ziua cu creșterea cea mai mare a vânzărilor pentru români. Comparativ, americanii au lăsat Thanksgiving să treacă fără a se concentra pe cumpărăturile de software sau servicii digitale, iar de Black Friday au cumpărat cu doar 21% mai mult decât media zilnică”, scrie News.ro
Totodată, și în alte campanii de cumpărături desfășurate la nivel global, românii au achiziționat preponderent soluții de securitate și protecția datelor (peste 40% dintre comenzi s-au situat în această categorie), instrumente de dezvoltare software, softuri utilitare, aplicații pentru marketing, soluții de business, aplicații pentru dezvoltare web și aplicații pentru audio-video.
”De Thanksgiving, sărbătoare de origine americană, românii au cumpărat software și servicii digitale de două ori mai mari decât media zilnică din ultimele 12 luni. Cyber Monday și Cyber Tuesday, evenimente comerciale care încă nu au fost replicate destul de mult pe piața locală, au dat ocazia cumpărătorilor din România să profite de oferte speciale ale producătorilor globali. Astfel, pe 27 noiembrie, valoarea comenzilor date de români pe site-urile internaționale a fost cu 196% mai mare decât media zilnică, iar pe 28 noimebrie cu 116% mai mare”, se arată în analiză.
CITEȘTE ȘI Tranzacție pe piața de modă din România: Polonezii de la CCC au semnat cumpărarea unuia dintre cei mai mari jucătoriPrin comparație, de Cyber Monday și Cyber Tuesday, valoarea cumpărăturilor realizate de către clienții din Statele Unite a fost cu 50% mai mare decât media zilnică, respectiv cu 63% mai mare.
”Britanicii, în schimb, deși nu sărbătoresc Thanksgiving, au cumpărat cu 34% mai mult decât media zilnică, iar de Black Friday cu 106% mai mult. Cyber Monday și Cyber Tuesday au adus cu 67%, respectiv 61% mai multe venituri producătorilor de software și de servicii digitale față de media zilnică, din partea cumpărătorilor britanici”, se arată în analiză.
În cazul cumpărătorilor români, prețul final de achiziție al produselor este un factor important în decizia de cumpărare, consideră directorul de marketing al 2Checkout, Alexandra Marcu.
“Cu cât sunt mai mari reducerile, cu atât mai mari sunt volumele de vânzări. Cum aplicațiile software sunt achiziționate online prin platforma Avangate preponderent de persoane fizice, acestea sunt cu atât mai interesate să beneficieze de reduceri”, a declarat Alexandra Marcu.
Analiza prezentată este realizată pe baza datelor agregate de tranzacționare la nivelul platformei de comerț electronic Avangate, în perioada ianuarie 2016 – noiembrie 2017.