Magazinul online al Alfredo Seafood, lansat în noiembrie 2019, a înregistrat un prim an de activitate intensă, cu vânzări în valoare de 100.000 de euro, impulsionate de perioada stării de urgență și de restricțiile impuse odată cu declararea pandemiei.
În 2020, vârful de vânzări pe platforma online Alfredo Seafood a fost înregistrat în aprilie, în plin lockdown. Atunci s-au achiziționat cu 70% mai multe produse decât în luna precedentă, iar valoarea vânzărilor s-a ridicat circa 30.500 euro, rezultați din 800 de comenzi. Potrivit estimărilor Alfredo Seafood, vânzările magazinului online se vor situa la aproximativ 50.000 de euro la finele primului semestru din 2021, mai mici decât cele aferente aceluiași interval din 2020. În acea perioadă, valoarea a fost de 74.000 euro, dar scăderea este firească ținând cont de particularitățile primelor șase luni din 2020, marcate puternic de restricțiile de deplasare și închiderea HoReCa, fapt ce a dus la o explozie a comenzilor online.
„Noi am lansat magazinul online la finalul lui 2019, pentru că ne-am dorit să le fim mai aproape clienților noștri și să facem procesul de achiziție cât mai ușor. De asemenea, partea de digitalizare și trecerea și în zona de online este importantă pentru dezvoltarea oricărei afaceri. Apoi a venit pandemia, așadar platforma online a început să aibă un rol tot mai important pentru noi. Dacă nu ar fi fost deja lansată, cu siguranță că am fi făcut acest pas în 2020. Am investit în jur de 51.000 euro în acest proiect, cost care include implementarea și administrarea platformei online, transportul produselor și partea de promovare și avem în plan să investim cel puțin încă 10.000 de euro anul acesta, în îmbunătățiri”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.
În weekendul de Florii și cel pascal s-au înregistrat vânzări de peste 6.000 euro, iar în perioada respectivă românii și-au îndreptat atenția preponderent către specialități precum somonul afumat sau icrele de somon sălbatic. În prezent, cele mai bine vândute categorii sunt fructele de mare și peștele proaspăt, cu sortimente ca: somonul sashimi, dorada întreagă și dorada file, șalăul, tonul și macroul. Această tendință se va menține și în perioada următoare, conform fondatorului Alfredo Seafood.
„Cred că partea de comerț online va continua să se mențină la cote mai ridicate față de situația dinainte de pandemie. E un segment care se află în plină dezvoltare, dar încă suntem în urmă față de alte piețe. În prezent, majoritatea celor care comandă prin magazinul online Alfredo Seafood sunt clienți care ne cunosc brandul și au încredere în produsele noastre. În perioada lockdown-ului, vânzările magazinelor online de alimente au crescut foarte mult, iar această majorare s-a văzut și în cazul nostru. În acea perioadă, aveam câte 300 de comenzi pe zi. Acum, odată cu relaxarea, am ajuns la circa 100 de comenzi pe săptămână, dar acesta este un fapt normal. Este important că în viitorul apropiat și nu numai, segmentul vânzărilor de alimente va continua să se dezvolte, iar acesta este unul dintre câștigurile acestei perioade grele, care se apropie de final, sperăm”, a încheiat Mihai Cristian Dărmănescu.
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate și distribuite produse din pește și fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu și lansat în anul 2013.
În prezent, Alfredo Seafood este una dintre cele trei divizii de business ale “Bistromar la Timona”, companie deținută de către familia Dărmănescu. Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; BistroMar, restaurant - pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.