Compania românească de construcții Terano Construct estimează o cifră de afaceri de 8 milioane euro în acest an, în creștere de la 7 milioane de euro în 2023, a declarat Marian Ciupitu, director general Terano Construct.
30% dintre angajații companiei provin din Asia (Sri Lanka, Bangladesh si India), iar restul sunt români. Reprezentantul companiei spune că s-a confruntat cu problema lipsei de personal calificat, astfel că s-a implicat efectiv în crearea de infrastructură educațională pentru a atrage tinerii către învățământul dual. Însă precizează că s-a lovit de lipsa de interes a tinerilor în a învăța astfel de meserii și a fost nevoit să recruteze angajați din străinătate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Analizând luna septembrie, am observat că aceasta a venit cu o energie sporită pe care sper să o regăsim și în luna octombrie, când preconizăm o creștere de 10-15%, comparativ cu lunile precedente ale anului trecut. Din păcate, până în acest moment, anul 2024 nu a fost la nivelul anului trecut, fapt pe care îl asociem firește de încetinirea investițiilor. Așa cum ne-am obișnuit, în cei 16 ani de când Terano activează în piața construcțiilor din România, preconizăm că trimestrul IV va veni cu un suflu bun care să determine creșterea cifrelor pe final de an, acest trimestru fiind recunoscut ca unul de mobilizare și care are o pondere relevantă în cifra de afacere a companiei”, a declarat Marian Ciupitu, director general Terano Construct.
Acesta se așteaptă ca cifra de afaceri a companiei Terano, în 2024, să fie de 8.000.000 euro.
”Începutul de an ne-a dus într-o zonă de scepticism, imaginea generală a pieții nu era una tocmai bună, anul 2024 fiind o copie a anului precedent. Dacă ar fi să îl analizăm, în contextul general al pieții interne și internaționale, preferăm să spunem că a fost, până în acest moment, un an bun, cu fluctuații, dar în care am continuat proiecte și am consolidat parteneriate tradiționale care ne-au dat o oarecare predictibilitatea, atât de dorită de orice antreprenor într-un decor de business impredictibil”, a adăugat el.
Anul acesta, mai mult decât în alți ani, încasările au fost cele care i-au ”dat mai multe bătăi de cap”.
CITEȘTE ȘI Chiriașii încă domină piața de birouri. Vine însă o tendință de tranziție spre o piață mai favorabilă proprietarilor”Unii dintre clienții nostri din retail au avut probleme de cash flow și asta constat că ne-a afectat și pe noi. Cu toate acestea, ne bucurăm că zona retail-ului a fost cea care s-a încăpățânat să se dezvolte în 2024. Anul 2024, spre bucuria noastra asa cum spuneam, a fost totuși un an bun în care am fost implicați în numeroase proiecte de retail atât în țară, cât și în străinătate. Segmentul office s-a păstrat însă la un nivel scazut, iar cel al autorizațiilor la fel a înregistrat scăderi. Dar trimestrul IV poate schimba semnificativ ponderea activității, astfel încât prefer să fac o analiză clară la finalul anului”, a afirmat Ciupitu.
Acesta consideră că afacerile cu tradiție în piață au acea capacitate de a se reinventa oricât de multe provocări apar.
”Cred că și domeniul construcțiilor ar trebui să intre în mult discutatata eră a digitalizării, astfel toate procesele ar putea fi îmbunătățite, iar serviciile noastre ar fi mult mai competitive. În acest sens, cred că toată industria ar trebui să pună umărul la acest tip de evoluție care și-ar arăta efectele în termen relativ scurt”, a afirmat el.
În acest moment, Terano are 80 de angajați, din care aproximativ 30% provin din Asia (Sri Lanka, Bangladesh si India), iar restul sunt români.
”După mai mulți ani în care, conștientizând problema lipsei de personal calificat, ne-am implicat efectiv în crearea de infrastructură educațională pentru a atrage tinerii către învățământul dual. Ne-am lovit însă de lipsa de interes a tinerilor în a învăța astfel de meserii și am fost nevoiți să apelăm la soluția recrutării din străinătate. Observasem deja că și alte companii din domeniu sau din domenii precum: HORECA, curierat, servicii de curățenie etc au apelat la companii specializate în recrutare pentru a acoperi nevoia lor de personal. Aflându-se într-un moment de maturitate și dezvoltare, Terano trebuia să angajeze mai mulți muncitori specializați și asta a și făcut, a apelat la străini. Am apelat la o agenție de recrutare, le-am făcut o descriere amănunțită a tipului de muncitori pe care ni-i dorim în echipă și a specializarilor pe care aceștia trebuie să le aibă. Compania mi-a pus la dispoziție o listă cu descrierile acestora, iar în urma unei analize amănunțite i-am ales pe cei care ni s-au părut potriviți pentru organizația noastră. În acest moment, noi lucrăm cu muncitori din zona Asiei, cărora le oferim salariu, cazare și transport”, a precizat Marian Ciupitu.