Ministerului Transporturilor solicită suma de 35,4 milioane lei cu TVA, din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru realizarea în regim de urgență a unor lucrări de intervenție și înlăturare a efectelor calamității naturale produse ca urmare a viiturii care a afectat un sector de drum din DN 1R din județul Cluj, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
Pagubele au fost estimate în baza evaluărilor făcute de către Instituția Prefectului din Județul Cluj, scrie News.ro.
"Având în vedere situația gravă, întrucât în urma calamității produse, traficul către localitățile aferente DN 1R a fost afectat, fiind necesară închiderea podului de la km 6+340 și devierea pe varianta ocolitoare și ținând cont de faptul că Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu dispune de fondurile necesare, prin prezentul proiect se propune, conform devizelor generale, alocarea sumei de 35.479.597 lei cu TVA (29.859.364 lei fără TVA) din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020 pentru Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor”, arată nota de fundamentare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Drumul național DN 1R face legătura între DN 1 Huedin, județul Cluj, și DN 75 Albac, județul Alba, având o lungime totală de 80 km, clasa tehnică a drumului este III, fiind un drum de interes turistic și economic pe zona Munților Apuseni.
În data de 16 iunie 2020, în urma unei ploi torențiale în zona unui sector de drum din DN 1R, s-a produs o creștere bruscă a debitului pârâului Coca, fapt ce a condus la ruperea unor porțiuni de drum.
”Amânarea luării măsurilor necesare pentru realizarea în regim de urgență a unor lucrări de intervenție și înlăturarea efectelor calamităților naturale produse ca urmare a viiturii care a afectat sectorul de drum DN 1R, din județul Cluj, va conduce la creșterea suprafeței de teren cu impact major asupra asigurării traficului rutier în condiții de siguranță, având în vedere gradul de degradare, creșterea valorilor de trafic pe variante ocolitoare, care vor conduce la ambuteiaje, pierderi de ordin financiar în domeniul turismului având în vedere obiectivele de interes din zona cât și frumusețea traseului, unic în România”, se mai arată în proiectul de act normativ.
Lucrările care trebuie realizate în regim de urgență sunt:lucrări la podul de la km 6+340; zid de sprijin pe aproximativ 3,5 km; refacere sistem rutier și siguranța circulației pe sectorul de drum km 14+000-22+000 pe o lungime de aproximativ 3,5 km; refacere parte carosabilă pe sectorul de drum 14+000-22+000; lucrări de amenajare albie; lucrări decolmatare podețe.
Potrivit alin. (4) al art. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului se repartizează unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat și ai bugetelor locale, pe bază de hotărâri ale Guvernului, pentru finanțarea unor acțiuni urgente în vederea înlăturării efectelor unor calamități naturale și sprijinirii persoanelor fizice sinistrate.