Consiliului General al Municipiului București a votat ieri un act prin care acceptă donația de 6.000 metri pătrați a companiei Impact Developer & Contractor, ca teren forestier, proces care deschide calea procedurilor pentru reamenajarea Șoselei Vadul Moldovei, închisă în februarie, la cererea unor activiști de mediu, decizie care a bulverasat traficul auto în zona cartierului Greenflield din Băneasa. În prezent, cei aproximativ 4.000 de locuitori utilizează o singură cale de acces.
Primăria Municipiului București, Primăria Sectorului 1 și compania Impact Developer & Contractor (IMP) lucrează la o soluție pentru rezolvarea unei probleme majore de trafic în nordul Capitalei. Deblocarea unei a 2-a căi de acces către cartierul Greenfield din Băneasa este cu un pas mai aproape după ce Consiliului General al Municipiului București a aprobat ieri, cu 37 de voturi „pentru”, o hotărâre prin care acceptă donația a 3 terenuri în suprafață totală de 6.000 de metri pătrați din partea Impact.
Transferul este o pre-condiție pentru a se putea demara lucrări de reamenajare a Șoselei Vadul Moldovei, care traversează Pădurea Băneasa, și care a fost închisă în luna februarie în urma unor demersuri ale Fundației Eco-Civica, care a invocat existența unor probleme de mediu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Sunt demersuri așteptate de cei aproximativ 4.000 de locuitori ai dezvoltării imobiliare Greenfield, care în prezent petrec ore întregi în trafic în drumul lor la serviciu și înapoi. În urma închiderii în Șoselei Vadul Moldovei – funcțională între anii 1979 și 2017 – singura cale acces către cartierul rezindențial este Aleea Teișani. Fluxul masiv de mașini, a determinat și autoritățile să reamenajeze și sensul giratoriu de la subtraversarea Șoselei de Centură față de Șoseaua București – Ploiești.
Cei de la Impact au în vedere o îmbunătățire a accesibilității cartierului Greenfield, prin amenajarea a 3 căi de acces, pentru care are programate investiții de 1,5 milioane euro, după cum anunța la jumătatea lunii martie directorul general al dezvoltatorului, polonezul Bartosz Puzdrowski. Pe lângă Șoseaua Vadul Moldovei și Aleea Teișani, complexul ar urma să se „înțepe” și la Șoseaua de Centură, însă aici are nevoie de aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), proces care s-ar putea prelungi pentru un an de zile.
Hotărârea de ieri a Consiliului Primăriei Municipiului București are în vedere respectarea articolului nr. 37 din legea 46/2008 Codul Silvic, care prevede că orice scoatere din fondul forestier în vederea realizării de drumuri trebuie compensată cu alocarea altor terenuri din afara fondului forestier, dar care urmează să fie împădurite. Cele 3 terenuri donate de Impact din localitatea Mogoșoaia sunt limitrofe pădurilor și urmează să fie împădurite.
Hotărârea votată de consilierii bucureșteni menționează și o adresă a Primăriei Sectorului 1 prin care entitatea informează că a identificat Vadul Moldovei ca o cale de acces între zona Zoo Băneasa de pe Aleea Privighetorilor și Drumul Pădurea Pustnicu. Ultima stradă este limitrofă cartierului Greenfield.
Fără rezolvarea problemelor de acces, dezvoltatorul Impact nu poate realiza noi construcții, după cum și vânzările stocului existent au frânat recent, una din cauze fiind și traficul îngreunat din zonă.