Strategia de vânzare a întregii platforme industriale Hidromecanica Brașov, producător de motoare și turbine intrat în faliment după 135 de ani de activitate, va fi radical schimbată după ce nu a fost primită o ofertă nici după ce prețul a fost redus, activul urmând acum să fie cedat, conform informațiilor Profit.ro, prin licitație publică, la un preț care va putea scădea până la 55% din valoarea de piață. Activul este în atenția dezvoltatorilor imobiliari și a retailerilor.
Platforma are un teren în suprafață de 97.427 metri pătrați și construcții cu suprafață construită de 57.496 metri pătrați, avantajul principal al activului fiind amplasarea terenului, foarte aproape de centrul orașului Brașov.
Prețul a fost stabilit inițial la 9 milioane de euro, Profit.ro anunțând însă că, în ultimele zile, a fost redus la puțin peste 7 milioane de euro.
Licitația va fi una cu strigare și cu preț în urcare, planul fiind organizarea a 3 seturi de licitații a câte 2 ședințe de licitație la interval săptămânal. Primul set de licitații va porni de la 70% din valoarea de piață stabilită de evaluatorul autorizat, al doilea set va pleca de la 60% din valoarea de piață, iar al treilea set va porni de la 55% din valoarea de piață.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT AFI pregătește vânzarea a 3 dintre cele 5 clădiri de birouri din zona CotroceniÎn 2010, retailerul franco-belgian cora a cumpărat, cu 13 milioane de euro, un teren de 40.000 de metri pătrați aparținând Hidromecanica, pe care l-a cedat însă anul trecut companiei israeliane AFI Europe cu mai puțin de 10 milioane de euro. Acel teren era amplasat într-o altă zonă a orașului față de activul scos acum la vânzare.
În vecinătate, în aprilie 2012, terenul fostei companii Tractorul Brașov, de 100 hectare, a fost achiziționat de Immochan, divizia de dezvoltare imobiliară a grupului francez Auchan, pentru 25 de milioane de euro.
Înființată în 1880, Hidromecanica a fost privatizată în 2001, cumpărată fiind de omul de afaceri Alexandru Crișan. Doi ani mai târziu, contractul de privatizare a fost revocat de stat cu argumentul neîndeplinirii unor obligații, iar compania a fost revândută unui alt om de afaceri, Neculae-Lucian Gârbacea, care a decedat însă în 2009 într-o cursă de raliu.
Afacerea a fost preluată de familia acestuia, compania fiind însă introdusă în insolvență un an mai târziu, iar falimentul fiind pronunțat în 2015.