Milionarul britanic de origine cipriotă Panico Panayi pregătește amenajarea unei zone de tip drive-thru la intrarea în complexul comercial Colosseum, din nordul Bucureștiului, care va cuprinde a doua cafenea Starbucks Drive Thru din România și alte două branduri internaționale, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Profit.ro organizează pe 9 noiembrie Gala anuală Povești cu Profit...made in Romania, în care sunt premiați manageri și companii românești - DETALII AICI
Dezvoltatorul imobiliar a finalizat, anul trecut, o investiție de circa 30 de milioane de euro în construcția unei noi aripi atașată centrului comercial Colosseum, care a adăugat 16.500 de metri pătrați închiriabili și a crescut suprafața parcului de retail la 54.500 de metri pătrați, închiriată în proporție de 98%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, investitorul este în curs de autorizare a unui nou proiect, ce prevede construirea unui drive-thru, pe terenuri cu o suprafață cumulată de circa 7.500 de metri pătrați, amplasate de-a lungul șoselei Chitila – la intrarea spre Colosseum.
Proprietarul complexului a preînchiriat deja un spațiu către Starbucks, care va deschide aici a doua cafenea de tip drive-thru din România – după cea din Militari Shopping, și este în discuții avansate în vederea semnării contractelor pentru celelalte două spații disponibile, care vor găzdui două branduri internaționale, au transmis Profit.ro reprezentanții complexului comercial.
Cele 3 magazine vor avea o suprafață de 872 de metri pătrați, iar alăturat se va amenaja o parcare cu 53 de locuri, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Starbucks este prezentă pe piața din România din aprilie 2007 și operează 53 cafenele dintre care 29 în București.
Panico Panayi a bugetat pentru acest proiect o investiție de 3,5 milioane de euro, iar lansarea zonei comerciale este așteptată spre finalul anului viitor sau începutul anului 2025.
Dezvoltatorul intenționează să construiască și un ansamblu rezidențial pe un teren amplasat în spatele Colosseum. Proiectul rezidențial este gândit pe un teren cu o suprafață de 2 hectare și presupune construcția a circa 600 de apartamente, o investiție estimată la 40 de milioane de euro.
Panico Panayi ajunsese unul dintre investitorii cu cea mai mare expunere pe portofoliul de credite corporate al Bank of Cyprus România, înainte ca banca să se retragă din România.
Omul de afaceri obținuse de la banca cipriotă două credite care cumulau circa 50 milioane de euro. În 2013, când Bank of Cyprus a decis să se retragă de pe piața românească prin vânzarea activelor locale, parcul Colosseum a fost unul dintre activele râvnite de investitori, însă prețul primit de bancheri nu a fost mulțumitor și vânzarea a fost oprită.
Extinderea recentă a proiectului a fost asigurată printr-un credit în valoare de 23 milioane de euro obținut de la Credit Europe Bank.
În 2008, averea lui Panico Panayi era evaluată la 80 milioane de lire de către o revistă britanică. Averea sa a fost construită prin vânzarea unui lanț de bingo din Marea Britanie pentru 90 milioane de lire în 2005.