Antreprenorul Mario Păun, fost consilier județean în Argeș, acum ieșit din politică, a intrat pe piața imobiliară vieneză prin mici proiecte de case și renovări de clădiri istorice, iar acum pregătește proiecte rezidențiale noi, în parteneriat cu dezvoltatorul imobiliar Alexandru Mănăilă, fost consultant pe Wall Street, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
După ce a urmat un program de MBA în Canada, piteșteanul Mario Păun a creat, alături de vărul său Bogdan Popovici, care a lucrat pentru BlackRock, cel mai mare administator de bani din lume, o serie de startup-uri de tehnologie în Marea Britanie, iar unele au fost cumpărate de grupuri internaționale mari.
În 2009, după ce a terminat cursurile universitare, Mario Păun a deschis pub-urile Pavone și Old School Pub din Pitești și a intrat în politică, inițial în PP-DD și ulterior în PSD. A ajuns pentru câteva luni consilier județean din partea PSD la sfârșitul mandatului 2016-2020. El spune că rolul său în politică a fost mai mult consultativ, iar de câțiva ani s-a și retras.
A intrat pe piața imobiliară prin renovarea și vânzarea de apartamente în București. Ulterior, a investit în diferite proiecte rezidențiale mici din stadiul de proiect, cu exit la finalizarea construcției, a continuat ca partener în proiecte, cu procente de 30-50%, după care a început să investească în propriile proiecte.
Primul său proiect a fost finalizarea, în 2012, a unui bloc cu circa 30 de apartamente început de tatăl său în Pitești. Mai apoi a găsit parteneri care aveau terenuri în București și Pitești, pe care el a dezvoltat proiecte rezidențiale boutique, oferind, în schimbul terenului, apartamente.
Tatăl său, Mihai Păun, a deținut o serie de spații comerciale în Pitești, însă acum s-a retras în Austria. Pe această filieră, el a ajuns să acceseze piața imobiliară din Viena pe două segmente: achiziția de terenuri în afara Vienei, pe care construiește case cu prețuri de peste 600.000 de euro, și achiziția de clădiri istorice în Viena, pe care le renovează și le vinde cu prețuri de 8.000 – 14.000 de euro/metru pătrat.
Una dintre clădirile renovate de Păun în Viena
„Am construit, până acum, 20 de case lângă Viena și am cumpărat mai multe clădiri istorice din oraș, pe care le-am renovat și mansardat, iar acum vindem apartamentele. Mai avem terenuri pentru încă 10 case. Oamenii din Austria au bani, dar nu li se pare rațional să cumpere într-un moment în care dobânzile la credite sunt sus, motiv pentru care acum suntem într-o perioadă de așteptare acolo“, spune, într-un interviu pentru Profit.ro, Mario Păun.
CITEȘTE ȘI FOTO Unger Steel vinde o proprietate din RomâniaAcum are în construcție, sub brandul Hermes, un bloc cu 30 de apartamente și spații comerciale lângă Colegiul Ion C. Brătianu din centrul Piteștiului și i-a fost aprobat Planul Urbanistic de Detaliu pentru un alt proiect pe strada Trivale din același oraș, în care va construi 8 apartamente premium, care se întind pe 3 etaje, cu suprafețe de 100-150 de metri pătrați pe unitate, și care are o valoare de piață estimată la 4-5 milioane de euro.
Valoarea de piață actuală a proiectelor livrate și vândute, în care a fost implicat în diferite proporții din 2010 încoace, este cuprinsă între 60 și 100 de milioane de dolari, potrivit propriilor estimări.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cel mai important investitor imobiliar din România discută cu AFI Europe vânzarea clădirii Bancorex, prima clădire modernă din București„În București am terenuri cumpărate sau ante-contractate în zone adiacente parcurilor Carol, Tineretului și Herăstrău, însă provocarea cea mai mare este obținerea autorizației de construire. În principiu, căutăm parteneriate pentru aceste proiecte. Pe ele se pot construi de la 3.000 la 10.000 de metri pătrați de apartamente. Căutam în continuare terenuri cu suprafețe cuprinse între 1.000 și 3.000 de metri pătrați în zone bune. Ne uităm și la restul orașelor mari din România“, adaugă el.
Proiectul de pe strada Trivale
Anul acesta a încheiat un parteneriat cu Alexandru Mănăilă, alături de care pregătește mai multe proiecte rezidențiale în țară.
Alexandru Mănăilă este licențiat în economie la Harvard University. A fost consultant în management pentru bănci americane regionale și pentru fondurile de investiții de pe Wall Street. În 2008 a revenit în România, iar acum este implicat și în dezvoltarea ansamblului SunLake Residence de pe malul lacului Fundeni, cu circa 300 de apartamente.
„Vreau să mă dezvolt la un nivel foarte mare (cu portofolii de sute de apartamente, n.red.) și cred că voi ajunge acolo destul de rapid“, conchide Păun.
O serie de antreprenori români au făcut plasamente imobiliare pe piața din București, în ultimii ani, ca o formă de diversificare a afacerilor pe care le desfășoară. Printre ei se numără frații Dragoș și Adrian Pavăl din Bacău, Ovidiu Buluc din București, Cristian Ludovic Pop din București, Cornel și Dan Vulpe din București, Vasile Armenean din Suceava, Dorin Mateiu din Alba, Gheorghe Buzdugan din Cluj, Dobrin Mitriță, Spiru Mantu și Mihai Humă, toți din Galați, Iulian Iuga din Cluj, argeșeni Cătălin Ene și Sorin Mihai Cîrstea, familia Ionica și Gelu Pașalău din Focșani și familia de medici Andreea și Călin Ciubotaru din București.
Aproximativ 17.500 de case și apartamente ar putea fi livrate de către investitori în acest an în București și împrejurimi, ceea ce s-ar traduce printr-o scădere de 16,5% a ofertei noi, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță imobiliară SVN Romania.
Puțin peste 21.000 de noi locuințe au fost livrate în București și Ilfov în 2023, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, în scădere cu 1,3% comparativ cu rezultatul înregistrat în 2022.
Zonele din nordul a Bucureștiului vor atrage și în 2024 cel mai mare număr de locuințe care ar putea fi livrate, cu o cotă de aproape 40% din oferta nouă, acesta fiind al treilea an consecutiv în care nordul orașului este cel mai important pol de dezvoltare rezidențială din București, într-un context de creștere a veniturilor și implicit a ofertei care țintește segmentul middle market.