Aurel Vlaicu, Gealan: Piața va scădea cu 5% în acest an. Pentru 2016, sperăm măcar într-o stabilizare

Aurel Vlaicu, Gealan: Piața va scădea cu 5% în acest an. Pentru 2016, sperăm măcar într-o stabilizare
Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 10 dec 2015

Gealan România, liderul pieței locale de profiluri PVC pentru uși și ferestre, estimează o scădere a pieței cu aproximativ 5% pentru acest an, însă speră că, în 2016, piața își va reveni pe fondul demarării programelor de reabilitare termică a blocurilor de locuințe.

„Anul acesta piața va înregistra o scădere de 5%, din estimările noastre”, spune directorul general al Gealan România, ceea ce înseamnă că va coborî sub nivelul de 250 de milioane de euro, cât era estimată până acum. Pentru 2016, datorită evoluției pieței imobiliare și a programelor de reabilitate, sperăm măcar într-o stabilizare, dacă nu într-o revenire, mai ales dacă proiectele demarate la finalul acestui an își vor găsi o continuare firească în 2016”, a explicat Aurel Vlaicu.

Urmărește-ne și pe Google News

De aceea, Gealan România, care are o cotă de piață de 30%, estimează că rezultatele sale se vor situa la nivelul anului trecut, atunci când a întregistrat afaceri de 20,8 milioane de euro. Dacă, în general, piața internă pare să fi înregistrat un regres, o creștere de câteva procente s-a simțit pe piața premium.

„Anul acesta a avut tendințe neuniforme. A debutat puternic, apoi în trimestrele doi și trei a revenit la normal și acum trimestrul patru este unul foarte bine susținut de programele de reablitare”, explică directorul general al Gealan, menționând că una dintre cauzele acestei reveniri este demararea programelor de reabilitare din sectorul 3 al Capitalei.

„Prin septembrie a început programul de reabilitare în sectorul 3, dar sunt semnale și de la sectorul 2, lucruri care ar putea să ridice cererea. De-a lungul timpului, reabilitarea însemna circa trei milioane de euro pe an. Anul acesta, acest segment se ridică la 1-1,5 milioane de euro, tocmai pentru că aceste programe au început foarte târziu”, mai explică Aurel Vlaicu.

Pentru compania care vinde anual peste un milion de ferestre, principalele piețe de export rămân cele din Orientul Mijlociu, dar și Republica Moldova și Bulgaria. Exporturile Gealan România nu depășesc însă mai mult de 5% din totalul cifrei de afaceri.

În 2015, compania a făcut investiții de circa 650.000 de euro în facilitățile de producție, însă Aurel Vlaicu menționează că, începând cu trimestrul al doilea din 2016, va mai angaja circa 10-12 persoane, reprezentând o creștere de 10% a numărului de angajați.

Gealan România deține o fabrică în București care, în primele 10 luni ale anului, a funcționat la 70% din capacitatea sa totală de producție.

Anul trecut, producătorul german de profiluri din PVC pentru ferestre și uși VEKA a achiziționat operațiunile din Europa ale grupului german Gealan, inclusiv operațiunile din România.

Printre competitorii Gealan pe această piață se află Rehau, Salamander, Teraplast și Ramplast.

viewscnt
Afla mai multe despre
gealan romania
pvc
termopane
aurel vlaicu