Prestigiosul cotidian american The Washington Post a anunțat luni o extindere inedită a redacției sale prin crearea de filiale în Europa și în Asia, echipa ajungând la mai mult de 1.000 de jurnaliști, scrie AFP.
Cu această extindere internațională, ziarul, deținut din 2013 de multimiliardarul Jeff Bezos, fondatorul Amazon, iese în evidență în peisajul mediatic american puternic afectat de criza economică, mare parte dintre trusturile de presă având tendința de a face economii și de a renunța la tipar în favoarea web-ului, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"WaPo", care a afirmat că este rentabil în 2018 fără a difuza date financiare, prevede să creeze poli redacționali la Londra și la Seul cu scopul de a dispune de acoperire a actualității mai eficientă 24 de ore din 24.
"The Washington Post înțelege să asigure tuturor cititorilor din toată lumea acces la informații rapid și complet, la orice oră, cu o acoperire a actualității bogată și variată de la primele ore în America de Nord", a explicat cotidianul într-un comunicat.
Ziarul speră să-și mărească numărul de abonați online și să rivalizeze cu The New York Times, care are o echipă de cel puțin 1.700 de jurnaliști și se concentrează în special pe cititorilor la nivel internațional.
The Washington Post va înființa noi redacții la Sydney în Australia și la Bogota în Columbia, numărul total de filialelor ajungând la 26 în străinătate.
Prin această operațiune, redacția cotidianului se va mări cu 44 de posturi, efectivele globale ajungând la 1.010 jurnaliști, un record de la înființarea sa în 1877.
"Cititorii vor beneficia de un jurnalism îmbogățit, aprofundat, mai rapid, divers și inovator. Acest lucru arată o încredere imensă în viitorul The Washington Post", a spus Marty Baron, redactor-șef al cotidianului.
Contrar, numeroase publicații locale și regionale sunt în mare dificultate în SUA.
În prima jumătate a lui 2020, redacțiile americane au renunțat la mai mult de 11.000 de posturi, potrivit biroului Challenger, Gray & Christmas. Anul acesta a fost cel mai prost pentru mass-media americane după criza economică din 2008, când au fost anunțate 14.265 de concedieri.