Ajunsa deja la a treia editie, Destinația Anului păstrează și în 2023 misiunea de a susține destinațiile României în efortul lor de afirmare ca branduri turistice puternice. Destinația Anului® folosește cea mai amplă platformă media integrată (TV, digital si social media) pentrua aduce in atenția românilor destinațiile cele mai spectaculoase din Romania.
În ciuda unui an 2022 extrem de complicat pentru turism, competiția Destinația Anului a continuat să crească într-un ritm accelerat:
- 20 000 de români au nominalizat peste 150 de destinații preferate din țară.
- 100 000 de români au votat una din destinațiile finaliste.
- Competiția a generat peste 20 milioane vizualizări pe paginile proprii, în paginile influencerilor specializați de turism, în sute de materiale de presă și pe bannere ale partenerilor media. Impactul competiției în Social Media a fost de 4x mai puternic decât în anul precedent.
- Cele 8 emisiuni PrimaTV dedicate vizitării destinațiilor au avut un share mediu de 1,7%.
- Toate finalistele ediției 2022 au beneficiat de promovare internațională prin parteneriat cu pagini de limbă germană și prezență în cadrul târgurilor internaționale de turism prin intermediul Catalogului Destinația Anului.
- Competiția a primit recunoașterea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului și a Alianței Pentru Turism ca vehicul major de promovare a excelenței în turismul intern.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Succesul ediției 2022 ne motivează dăm startul ediției 2023 cu ambiții foarte mari și noutăți pe măsură, prin care Destinațiile României vor primi și mai multă vizibilitate.
Prima noutate se referă introducerea mai multor categorii de premii pentru localități și regiuni, dar și în premieră pentru operatori turistici. De acum, diverse tipuri de destinații ca mari municipii, mici stațiuni sau chiar pensiuni boutique pot să beneficieze de șanse egale de a fi Destinația Anului în categoria lor.
În 2023, destinațiile turistice din România se pot înscrie în următoarele categorii:
Categorii deschise localităților sau regiunilor: | Categorii deschise operatorilor turistici: |
|
Orașe care inspiră Tărâmuri cu istorie și tradiție Comori naturale Stațiuni turistice | Parcuri de distracție și aventură Atracții cultural-educative Resort-uri Boutique Experiențe gastronomice.
|
A doua noutate se referă la introducerea unui element suplimentar de obiectivitate în jurizare. Pe lângă juriu și voturile publicului, o parte importantă din punctaj va fi stabilită pe baza unei cercetări sociologice reprezentative statistic pentru românii care călătoresc.
3000 de români vor participa la cel mai mare studiu sociologic dedicat turismului intern din ultimii 10 ani în Cercetarea Destinația Anului. Studiul va fi efectuat de cunoscuta firmă specializată AHA Moments, membră ESOMAR și una din cele mai importante agenții de cercetare de marketing independente din România. Un avantaj major al acestui studiu este bogăția de informații pe care fiecare destinație participantă o poate obține despre sine, ca și despre percepțiile și atitudinile românilor în legătură cu turismul.
A treia noutate este legată de Clubul Destinația Anului. Aducem împreună cele mai importante destinații turistice din România, fie că sunt localități, regiuni sau operatori turistici, pe care le susținem în eforturile lor de afirmare. O facem prim promovare TV & online, dar și prin acces la know-how, la informații utile și date-cheie despre turismul românesc, și prin posibilitatea accesului la rezultatele Cercetării Destinația Anului.
Platforma www.destinatiaanului.ro și PrimaTV adresează tuturor românilor un îndemn simplu: “Hai să ne cunoaștem țara”! si îi invită să nominalizeze cele mai frumoase destinații din Romania pe www.destinatiaanului.ro.
Iar managerilor de destinație, fie că sunt localități, regiuni sau atracții turistice, le adresăm invitația de a veni în Clubul Destinația Anului pentru a dezvolta împreună branduri turistice din ce în ce mai puternice!
Mai multe detalii despre campanie in Regulamentul campaniei, pot fi accesate pe www.destinatiaanului.ro.