În ciuda creșterii sub așteptări a numărului de utilizatori, șeful Facebook se declară optimist cu privire la viitorul companiei pe care o conduce.
2,27 de miliarde de persoane au ajuns să folosească Facebook în Q3 2018, cu 2 milioane mai puțin decât estimase compania americană.
La fel de îngrijorător pentru acționari este și faptul că ritmul de creștere al veniturilor a scăzut de la 59% în Q3 2016, la 49% în Q3 2017 și la 33% acum.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În fața acestor cifre, Zuckerberg recunoaște două lucruri: că produsele companiei se apropie de saturație în țările dezvoltate și că nu prea mai sunt locuri libere în news feed pentru a adăuga reclame.
Șeful companiei spune că sharing-ul se mută de la news feed către conversațiile private: “Mai mulți oameni trimit poze, video și link-uri prin WhatsApp și Messenger decât pe rețelele sociale”.
Și, într-adevăr, aplicațiile de chat ale Facebook sunt folosite pentru a trimite zilnic 100 de miliarde de mesaje. De asemenea, formatul Stories din toate aplicațiile companiei a depășit 1 miliard de postări pe zi:
- Facebook + Messenger Stories - 300 milioane de postări
- Instagram Stories - 400 milioane de postări
- WhatsApp Status - 450 milioane de postări
Cea mai mare amenințare pentru aplicațiile de chat deținute de Facebook este iMessage, al celor de la Apple, susține Zuckerberg. iMessage este popular în țările dezvoltate, acolo unde produsele Apple se vând mai bine și de unde ar putea veni mai mulți bani pentru Facebook.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Apple lansează un nou iPad Pro: Fără buton Home, dar cu Face ID și USB-C. Noile modele vor fi disponibile și în RomâniaPentru a profita de numărul foarte mare de utilizatori și miliardele de mesaje trimise de aceștia, Facebook a început să-și monetizeze din ce în ce mai agresiv aplicațiile de chat.
Messenger afișează deja reclame în Inbox și nu ar surprinde pe nimeni dacă ar face același lucru și cu conversațiile dintre utilizatori. De asemenea, companiile pot cumpăra de la Facebook instrumentele necesare contactării utilizatorilor de Messenger și WhatsApp.
Riscul aici este acela de a degrada experiența de utilizare până la punctul în care utilizatorii încep să renunțe la produsele companiei, recunosc cei de la Facebook, mai ales când concurenții, fie iMessage, fie Telegram, nu afișează reclame.