WhatsApp, deținută de compania Meta, are timp până în iulie să arăte că o actualizare a politicii sale de confidențialitate introdusă în ianuarie respectă legislația UE privind protecția consumatorilor, a declarat Comisia Europeană, într-un caz declanșat de plângeri exprimate de organizațiile de protecție a consumatorilor din în toată Europa, transmite Reuters.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) și Rețeaua europeană a autorităților de protecție a consumatorilor au declarat că WhatsApp nu a explicat modificările într-un limbaj simplu și inteligibil, încălcând legislația UE privind protecția consumatorilor, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Parlamentul European a votat interzicerea motoarelor diesel și pe benzină, în 2035. Este cel mai dificil pas ce trebuia bifat. Urmează negocieriAutoritățile naționale de aplicare a legii au puterea de a impune sancțiuni companiilor care încalcă legile referitoare la consumatori.
Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor, care este formată din organe naționale de supraveghere pentru consumatori și susținută de executivul UE, a trimis o scrisoare către WhatsApp în ianuarie, cerând clarificări cu privire la politica sa de confidențialitate actualizată.
Autoritățile de reglementare au spus că un răspuns trimis de companie în martie nu le-a convins, determinându-le să trimită o a doua scrisoare.
”WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg cu ce sunt de acord și cum sunt utilizate datele lor personale în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii partenerilor comerciali”, a declarat comisarul pentru justiție, Didier Reynders, într-un comunicat.
WhatsApp a spus că va răspunde la scrisoare în timp util.
”Actualizarea noastră din 2021 nu ne-a schimbat angajamentul față de confidențialitatea utilizatorilor sau modul în care ne operăm serviciul, inclusiv modul în care procesăm, folosim sau partajăm datele cu oricine, inclusiv cu Meta”, a spus un purtător de cuvânt al WhatsApp.