Vânzările de proprietăți imobiliare în metaverse au depășit 500 de milioane de dolari

Vânzările de proprietăți imobiliare în metaverse au depășit 500 de milioane de dolari
scris 2 feb 2022

Vânzările de proprietăți imobiliare în metaverse au depășit 500 de milioane de dolari anul trecut și s-ar putea dubla în 2020, potrivit investitorilor și firmelor de analiză, transmite CNBC.

Vânzările imobiliare pe cele patru mari platforme metaverse au atins 501 milioane USD în 2021, potrivit MetaMetric Solutions.

Urmărește-ne și pe Google News
Fondatorul brandului Anonymous, găsit decedat CITEȘTE ȘI Fondatorul brandului Anonymous, găsit decedat

În ianuarie, vânzările au depășit 85 de milioane de dolari, a spus furnizorul de date metaverse și se preconizează că, în acest ritm, vânzările ar putea ajunge la aproape 1 miliard de dolari în acest an, scrie News.ro.

Creșterea recentă a vânzărilor a fost declanșată de anunțul Facebook din 28 octombrie că își schimbă numele în Meta pentru a se concentra pe metaverse.

Vânzările imobiliare au crescut de aproape nouă ori, la 133 de milioane de dolari, în noiembrie, potrivit MetaMetric.

Creșterea vânzărilor a scăzut de atunci, dar totalul vânzărilor din ianuarie va fi în continuare de peste 10 ori mai mare decât nivelul din ianuarie 2021.

Un raport de la BrandEssence Market Research a constatat că piața imobiliară metaverse este de așteptat să crească la o rată anuală cumulată de 31% pe an, din 2022 până în 2028.

”Există riscuri mari, dar și posibile recompense mari”, a spus Janine Yorio, CEO al Republic Realm, un investitor imobiliar metaverse și o firmă de consultanță.

Republic Realm a plătit o sumă record de 4,3 milioane de dolari pentru teren în cea mai mare platformă imobiliară metaverse, Sandbox. Compania dezvoltă 100 de insule, numite Fantasy Islands, cu propriile vile și o piață aferentă de bărci și jet ski-uri. Nouăzeci dintre insule s-au vândut în prima zi pentru 15.000 de dolari fiecare, iar unele sunt acum listate pentru revânzare pentru mai mult de 100.000 de dolari.

Pentru investitori, marea întrebare este cum să atribuiți valoare și risc unui activ a cărui raritate este artificială și al cărui viitor este necunoscut.

Peste o duzină de platforme vând acum proprietăți imobiliare în metaverse, iar altele noi apar aproape săptămânal.

Până acum, vânzările imobiliare s-au concentrat pe ”Big Four”, respectiv Sandbox, Decentraland, Cryptovoxels și Somnium.

Există un total de 268.645 de parcele pe cele patru platforme, toate de dimensiuni diferite. Sandbox domină piața, cu 62% din terenul disponibil pe cele patru platforme și trei sferturi din toate vânzările de terenuri în 2022, potrivit unui raport de la Republic Realm.

Sandbox are 166.464 de parcele, fiecare de 96 de metri pe 96 de metri și fiecare vândută pentru echivalentul în Ether a 12.700 de dolari, în decembrie.

Decentraland are 90.600 de parcele, care sunt de 16 metri pe 16 metri și vândute pentru echivalentul în Ether de 14.440 dolari bucata.

Locația poate conta în continuare. O serie de companii, mărci importante și investitori se revarsă în noua nebunie a terenurilor, sperând să intre la parterul următorului Manhattan digital sau Monaco.

Yorio a spus că valoarea terenului din metaverse va fi determinată de ceea ce fac proprietarii cu o proprietate, cum ar fi proiectarea unei atracții populare, a unui muzeu sau a unei caracteristici, mai degrabă decât de locație.

”Puteți să vă teleportați oriunde, astfel încât locația să nu fie la fel de importantă”, a spus ea. Totuși, alți investitori spun că, la fel ca în lumea reală, locația în metaverse este totul atunci când vine vorba de imobiliare.

Prețurile pentru parcelele din apropierea parteneriatului planificat al lui Snoop Dogg și a lumii virtuale din Sandbox sunt la un nivel superior, împreună cu pachetele din apropierea dezvoltării Atari.

Andrew Kiguel, CEO al Tokens.com, cu sediul în Toronto, a strâns recent un fond de 16 milioane de dolari pentru a investi în proprietăți imobiliare metaverse, banii fiind alocați aproape în totalitate pentru cumpărarea de terenuri și angajarea de personal.

Compania a cheltuit recent 2,4 milioane de dolari pentru terenuri în districtul modei din Decentraland, unde compania intenționează să găzduiască evenimente de modă și magazine de retail.

Kiguel a spus că este pe cale să anunțe contracte cu două mărci de îmbrăcăminte din America de Nord, unde închiriază spațiu pe proprietatea sa pentru a dezvolta vitrine sau experiențe. În opinia sa,  adevărata oportunitate în terenul metaverse-ului este comercială - închirierea de spațiu și găzduirea de evenimente pentru companiile care doresc să facă publicitate unui public digital mai tânăr.

El a spus că a purtat discuții cu firme de contabilitate, bănci de investiții, podcasturi și fonduri mutuale pentru a-și construi o prezență în metavers.

”Vorbim chiar și cu companiile despre montarea de panouri digitale în sălile de conferințe virtuale unde oamenii se pot întâlni”, a spus el.

Tokens.com a achiziționat 12 proprietăți pe malul mării în Somnium despre care consideră că vor crește în valoare din cauza rarității și a atractivității sale vizuale, a spus Kiguel.

Cu toate acestea, alții spun că terenul metaverse este doar cea mai recentă iterație a schemei ponzi cripto, atrăgând investitorii neavizați în proiecte care s-ar putea dovedi în cele din urmă lipsite de valoare.

În timp ce pământul real are o raritate naturală – de unde vechea zicală ”Nu poți face mai mult” – terenul virtual este ușor de creat cu cod. Nu există limită pentru numărul de noi platforme metaverse care se pot lansa.

Chiar și marile platforme existente pot crea mai mult teren, așa cum a făcut Sandbox când a decis să-și mărească dimensiunile parcelelor.

Mulți subliniază că versiunile anterioare ale achizițiilor de terenuri virtuale, ca în ”Second Life”, nu au îndeplinit promisiunile.

”Vânzările de terenuri metaverse sunt în general o schemă piramidală și au fost de mai bine de 20 de ani. Metaverse este El Dorado pentru startupurile de internet. Îl urmăresc în junglă și mor”, a spus Edward Castronova, profesor de media la Universitatea Indiana.

În timp ce investitorii mai în vârstă pot batjocori terenurile metaverse, a spus Kiguel, consumatorii și investitorii mai tineri pot vedea instantaneu atractivitatea acestora.

”Problema pe care o au mulți oameni este că există generații cărora le este greu să atribuie valoare lucrurilor care sunt digitale, pe care nu le poți ține și care nu au greutate. Tânăra generație nu are nicio problemă cu asta. Ca și în cazul NFT-urilor, tehnologia blockchain permite ca ceva să fie digital, de neînlocuit și rar. Îl poți ține, îl poți depozita, îl poți afișa și vinde”, a spus Kiguel”.

viewscnt
Afla mai multe despre
proprietăți imobiliare
metaverse