DuckDuckGo, motorul de căutare care promite intimitate utilizatorilor, a publicat un studiu al cărui subiect a fost rivalul Google, cel care domină copios piața motoarelor de căutare pe toate platformele.
Studiul a fost făcut cu participarea a 87 de persoane care au realizat diverse căutări, în diverse situații, pentru a vedea în ce măsură utilizatorul poate să iasă din bula pe care personalizarea rezultatelor o crează.
Astfel, au fost realizate căutări simultane și consecutive folosind termeni similari, mai întâi în modul privat, iar apoi logat în contul Google. În total, au fost analizate 87 de căutări, 76 realizate pe desktop și 11 pe dispozitive mobile.
CITEȘTE ȘI Casa Albă testează un sistem de securitate bazat pe recunoașterea facialăUna dintre observații a fost că majoritatea participanților la studiu au avut parte de rezultate diferite în cazul căutărilor după aceiași termeni, ceea a dus la concluzia că personalizarea se face și în modul de navigare Private.
Între căutările realizate logat în contul Google și cele făcute în modul Private s-a constat că diferă doar un număr redus de rezultate, restul fiind aceleași. Din nou, concluzia a fost că Google personalizează rezultatele și când utilizatorul teoretic nu ar trebui identificat.
Google a răspuns că personalizarea rezultatelor se face și în funcție de alți factori, care nu țin neapărat de datele personale aferente conturilor. Timpul, locul și alte criterii sunt luate în calcul pentru oferirea unor rezultate cât mai relevante și atunci când utilizatorul nu este logat în cont.
CITEȘTE ȘI Microsoft urmează să lanseze un browser web bazat pe codul dezvoltat de GoogleGoogle a început să furnizeze rezultate personalizate inclusiv pentru utilizatorii care nu folosesc un cont încă din 2009. Contul Google contribuie la completarea criteriilor luate în calcul cu date precum istoricul navigării și al căutărilor.
Personalizarea căutărilor, dincolo de implicațiile asupra intimității utilizatorilor, este răspunzătoare de calitatea rezultatelor oferite de motorul de căutare și a jucat un rol important în dominația de care se bucură Google în prezent.
De cealaltă parte, DuckDuckGo este un concurent direct care poate fi suspectat de subiectivism în acest caz, iar studiile de acest gen ar trebui realizate de organizații obiective.