UE sporește presiunea asupra rețelelor sociale

UE sporește presiunea asupra rețelelor sociale
scris 22 mar 2024

Bruxellesul se pregătește să publice săptămâna viitoare o serie de orientări privind combaterea dezinformării pentru a preciza, înaintea alegerilor europarlamentare din luna iunie, regulile pe care rețelele sociale vor trebuie să le respecte, în caz contrar fiind aplicate amenzi, potrivit unui responsabil european, citat de AFP.

Platformele online au obligația de a pune în practică măsuri pentru a limita riscurile de propagare a informațiilor false, în cadrul noului regulament privind serviciile digitale (DSA), care se aplică deplin din februarie, transmite Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE Hornbach deschide în România un hub IT pentru toate cele 9 țări CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Hornbach deschide în România un hub IT pentru toate cele 9 țări

De exemplu, ele trebuie să dispună de sisteme pentru identificarea anumitor conținuturi generate de inteligența artificială (AI) și pentru a pune în funcțiune dispozitive pentru ca utilizatorii să poată semnala conținuturi trucate.

Obiectivul acestor orientări este de a ajuta platformele online, devenite difuzori de informații inevitabile, a explicat responsabilul european, sub rezerva anonimatului.

Acțiunile Samsung Electronics cresc, după interesul arătat de Nvidia pentru divizia de cipuri de memorie a concernului sud-coreean CITEȘTE ȘI Acțiunile Samsung Electronics cresc, după interesul arătat de Nvidia pentru divizia de cipuri de memorie a concernului sud-coreean

”2024 este un an important pentru alegeri. De aceea noi utilizăm deplin toate instrumentele oferite de legislația privind serviciile digitale pentru a veghea ca platformele să-și respecte obligațiile și să nu fie utilizate cu rea credință pentru a ne manipula scrutinele, menținând libertatea de exprimare”, a declarat comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton.

Comisia Europeană a deschis în decembrie o anchetă oficială vizând rețeaua socială X (fosta Twitter) pentru presupuse încălcări ale regulilor europene în materie de moderare a conținutului și de transparență.

Pe 14 martie, Comisia Europeană a cerut explicații de la alți mari giganți ai tehnologiei, între care TikTok, Facebook, Google, YouTube și X, privind modul în care gestionează riscurile legate de difuzarea de conținuturi manipulate („deepfakes”). Avertismentul viza de asemenea Instagram, Snapchat și motorul de căutare Bing.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
instagram