Uber, acuzată că și-a urmărit utilizatorii și după ce aceștia au dezinstalat aplicația. Compania neagă

Uber, acuzată că și-a urmărit utilizatorii și după ce aceștia au dezinstalat aplicația. Compania neagă
scris 24 apr 2017

Într-un nou scandal care implică Uber și tot mai numeroasele practicile agresive descoperite în ultima vreme, compania este acuzată că a urmărit utilizatorii care foloseau aplicația de iOS și după ce aceasta era dezinstalată.

Conform unui material publicat de New York Times, Uber ar fi folosit o practică numită amprentare, prin care putea identifica și urmări dispozitivele utilizatorilor chiar și după ce aceștia dezinstalau aplicația.

Urmărește-ne și pe Google News

Nu este clar cum a realizat Uber acest lucru, cert este că Apple a descoperit amprentarea. Șeful Apple, Tim Cook, a avut chiar o discuție cu Travis Kalanick de la Uber, în care a fost adus în discuție acest subiect. Apple ar fi urmat să elimine aplicația Uber din App Store dacă nu s-ar fi renunțat la acel tip de urmărire.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Din 2013, Apple a renunțat la UDID (Unique Device Identifier), identificator prin care Apple permitea dezvoltatorilor să urmărească utilizatorii. De la acel moment, localizarea s-a putut face fie prin identificatorul unic al telefonului (IMEI), fie prin reclame.

Mai multă guvernare electronică în România? Poate din 2019 și după studii și analize estimate la 11,2 milioane de lei CITEȘTE ȘI Mai multă guvernare electronică în România? Poate din 2019 și după studii și analize estimate la 11,2 milioane de lei

Cei de la Uber erau conștienți că tactică folosită contravine regulilor impuse de Apple pentru aplicațiile din App Store și au inclus o excepție de urmărire care viza campusul Apple, pentru ca inginerii Apple să nu descopere comportamentul aplicației Uber. Doar că Apple a descoperit într-un final, prin intermediul inginerilor care lucrează în alte zone.

Uber nu a negat că a folosit tehnica de amprentare, ci faptul că aceasta ar fi fost folosită pentru urmărirea utilizatorilor obișnuiți. Reprezentanții companiei susțin că aceasta ajuta în depistarea șoferilor care încercau să fraudeze Uber.

În China exista o practică prin care șoferii își creau mai multe conturi de utilizatori și dădeau comenzi pe care tot ei le satisfăceau. Acest lucru se făcea pentru a crește numărul de comenzi pe baza căruia Uber calcula bonusurile.

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
apple