După ce a funcționat complet gratuit din momentul lansării, Telegram va încerca pe viitor să genereze venituri din reclame.
Telegram se apropie de 500 de milioane de utilizatori, a anunțat proprietarul Pavel Durov, care a mai spus, cu aceeași ocazie, că, din acest moment, va începe să implementeze soluții de monetizare a serviciului de comunicare.
Complet gratuit până acum, Telegram a fost finanțat exclusiv din banii lui Durov. Rusul în vârstă de 36 de ani, cunoscut opozant al lui Vladimir Putin, spune că un business de acest nivel are nevoie de cel puțin câteva sute de milioane de dolari pe an pentru a funcționa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Telegram va avea pe viitor o platformă de reclame ce vor fi afișate în cadrul canalelor publice de discuții. Durov promite că politica privind reclamele nu va fi similară celui practicate de Facebook, ci va respecta intimitatea utilizatorilor.
Canalele publice de discuție reprezintă unul din punctele forte ale Telegram. Acestea sunt abordate de mulți utilizatori care împărtășesc pasiuni sau cauze comune. Aceleași canale au atras și critici serviciului de comunicare, în principal din cauza controlului practic inexistent asupra conținutului.
Monetizarea exclusivă a canalelor publice de discuții, cel puțin pentru acum, este o veste parțial bună pentru utilizatorii Telegram - asta înseamnă că discuțiile private (directe sau de grup) nu vor fi vizate de reclame sau folosite pentru targetare.
Această idee apare după ce Telegram a trebuit să renunțe la monetizarea prin intermediul propriei monede virtuale. S-a renunțat la aceasta după un proces cu U.S. Securities and Exchange Commission, în care autoritatea americană a beneficiat de o decizie judecătorească de blocare a criptomonedei TON.
Recent, Telegram a adăugat funcții de comunicare audio pentru grupuri, într-o manieră similară celor folosite de Discord - comunicare audio este activă permanent și fiecare utilizator poate intra sau părăsi conferința când dorește.
În aprilie a fost anunțat că Telegram, rivalul mult mai funcțional al WhatsApp, a depășit pragul de 400 milioane de utilizatori.