La începutul anului, Samsung lansa seria de flagship-uri Galaxy S24, care, în premieră pentru companie, aducea o întreagă serie de funcții bazate pe inteligență artificială. Câteva luni mai târziu, tehnologia ajungea și pe cele mai noi smartphone-uri pliabile ale companiei, Galaxy Z Fold6 și Galaxy Z Flip6.
Inteligență artificială are potențialul de a aduce schimbări fundamentale în viața oamenilor și de a revoluționa modul în care folosim o mulțime de produse, de la telefoane, la frigidere.
Ce poate face AI-ul pentru tine
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre altele, AI-ul de pe flagship-urile Samsung face posibilă transcrierea în timp real a vocii, traducerea textelor, inclusiv când dispozitivul nu este conectat la internet, și rezumarea însemnărilor. Toolul Galaxy AI a fost recent updatat și cu limba română. Acesta permite, datorită funcțiilor Live Translate sau Interpreter, traducerea direct în și din limba română, reducând semnificativ barierele de limbă, ce pot apărea în călătorii sau diverse contexte profesionale. Un alt exemplu, este eliminarea elementelor nedorite din fotografii, ce poate fi realizată acum ușor și rapid, cu ajutorul AI-ului, fără a necesita cunoștințe avansate de prelucrare grafică.
Toate aceste facilități au rolul de a face mai ușoară viața utilizatorilor, simplificând sarcini complexe sau care necesitau mai mult timp. Până la finele acestui an, Samsung preconizează că Galaxy AI va fi disponibil pe 200 de milioane de telefoane.
Inteligență artificială în toate categoriile de produse
Samsung, însă, nu s-a oprit la telefoane, în ceea ce privește adopția inteligenței artificiale. În fapt, este primul brand care a inclus această tehnologie în toate categoriile sale de produse.
Sub egida „AI for All”, compania a adăugat inteligență artificială într-o multitudine de produse, de la smartphone-uri, la aparate electrocasnice și sisteme de home entertainment. AI-ul companiei se regăsește și în proiectoarele Premiere 9 și Premiere 7, unde, printre altele, face upscaling la calitate 4K, ajustează automat luminozitatea și contrastul, pentru ca acestea să fie potrivite condițiilor de iluminare locale.
Inima ecosistemului dezvoltat de Samsung o reprezintă aplicația SmartThings, infrastructura software și cloud de IoT (Internet of Things), ce permite controlarea de la distanță a dispozitivelor și configurarea automatizărilor. Aceasta facilitează gestionarea aparatelor de pe smartphone sau televizor, nu doar la nivel de dispozitiv.
Românii, atrași de inteligența artificială
Samsung, ce se află pe poziția întâi în topul celor mai valoroase 30 de branduri, top realizat de Kantar România1 și bazat pe percepția consumatorilor, și-a asumat responsabilitatea de a aduce inteligența artificială mai aproape de clienți și de a-i informa pe aceștia mai bine, cu privire la avantajele inteligenței artificiale, atât acasă, cât și în mediul profesional. Acest demers vine ca urmare a interesului extrem de ridicat vizavi de noile tehnologii. 62% dintre români urmăresc cu entuziasm evoluția inteligenței artificiale și se așteaptă ca aceasta să fie integrată în toate aspectele vieții, conform unui studiu realizat de Cult Research, împreună cu Samsung România.
Inteligența artificială a devenit deja un criteriu important în decizia de achiziție a unui smartphone pentru utilizatorii din țara noastră - 89% dintre aceștia urmăresc ca dispozitivul vizat să aibă funcții AI încorporate.
Pe de altă parte, același studiu arată faptul că românii au nevoie de mai multe informații despre această tehnologie. 56% spun că nu sunt suficient de bine informați, motiv pentru care unii confundă funcțiile AI cu cele realizate de un software obișnuit. Demersul educațional demarat de Samsung este la început și ne așteptăm că acesta să evolueze împreună cu AI-ul și cu beneficiile pe care aceasta le aduce pentru clienții companiei.
1 - Clasamentul a fost alcătuit de Kantar prin evaluarea a 100 de branduri valoroase la nivel global. Spre deosebire de clasamentul global, cel realizat de Kantar România nu include și date despre valoarea financiară a brandurilor, ci doar valoarea percepută de către români și acoperă 8 categorii din piață.