Circa 84% dintre părinții din întreaga lume sunt îngrijorați în legătură cu siguranța online a copiilor lor, dar nu își fac timp să vorbească despre această problemă, potrivit ultimului studiu comandat de producătorul rus de soluții de securitate cibernetică Kaspersky Lab și realizat de compania de cercetare de piață Savanta.
Astfel, în medie, părinții petrec doar 46 de minute în total, de vorbă cu copiii lor despre securitatea online, pe tot parcursul copilăriei. Peste jumătate (58%) dintre cei chestionați petrec mai puțin de 30 de minute discutând subiectul, ceea ce reprezintă jumătate din timpul unei ore standard de clasă, scrie News.ro.
”Protejarea intimității și a securității online a copiilor devine una dintre cele mai mari îngrijorări ale părinților. Temerea este întemeiată deoarece, conform studiului Kaspersky, peste 9 din 10 copii cu vârste între 7 și 12 ani, la nivel mondial, au acum un dispozitiv, un smartphone sau o tabletă conectate la Internet”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aproape 2 din 3 părinți (64%) sunt de acord că cei mici își petrec prea mult timp online, ceea ce înseamnă nu numai că renunță la alte bucurii ale copilăriei, dar și că sunt expuși continuu la diverse posibile riscuri. Cele mai periculoase amenințări online, potrivit părinților, sunt conținutul dăunător pentru copii, cum ar fi cel sexual sau violent (27%), dependența de Internet (26%) și primirea de mesaje sau conținut anonim care îi incită să desfășoare o activitate violentă sau necorespunzătoare (14%), potrivit raportului.
”Cu toate că este absolut de înțeles că părinții nu doresc ca cei mici să se sperie de accesul la Internet, este esențial ca acest lucru să nu însemne că adoptă o abordare relaxată privind siguranța pe Internet. Echilibrul este esențial, iar un copil informat va fi în siguranță. Discutând despre siguranță și regulile de conduită în mediul online, părinții se asigură că cei mici iau ce e mai bun din viața cibernetică și că vor avea un comportament online corespunzător”, a spus Emma Kenny, cunoscut psiholog și prezentatoare TV și radio, care colaborează în prezent cu Kaspersky.
Părinții trebuie să aibă abordări mai personale atunci când vorbesc cu cei mici și să utilizeze orice instrument au la îndemână pentru a îi ajuta să înceapă aceste conversații.
CITEȘTE ȘI Compania americană specializată în furnizarea de soluții de telecom Grandstream intră pe piața din România”Din păcate, trebuie să acceptăm că Internetul le permite copiilor să întâlnească un conținut pe care ne-am dori să nu îl vadă niciodată. Problemele de confidențialitate și securitate sunt acum prioritare pentru părinți și știm cât de dificil este uneori să vorbim despre aceste lucruri cu copiii, astfel încât să-i facem să asculte și să nu-i îndepărtăm. Acesta este motivul pentru care Kaspersky introduce soluții și recomandări pentru întreaga familie, care să le aducă liniște sufletească părinților și copiilor”, adaugă Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.