Firefox a activat în mod implicit o funcție de protecție care împiedică site-urile să acceseze informațiile din alte cookie-uri decât cele proprii.
Urmărirea activității utilizatorilor prin intermediul cookie-urilor terțe este o practică incorectă și folosită de foarte mult timp de anumite site-uri și platforme publicitare, acceptată tacit de majoritatea producătorilor de browsere, unii dintre aceștia având interese directe aici.
Firefox, browser care încearcă să de diferențieze tocmai prin funcțiile de protejare a intimității oferite, își va proteja acum utilizatorii în mod automat de urmărirea prin cookie-uri terțe.
CITEȘTE ȘI Microsoft elimină Internet Explorer din Windows, la aproape 27 de ani de când a fost lansatBrowser-ul celor de la Mozilla oferă de mai multă vreme o soluție de protecție în acest sens, pe care o numește Total Cookie Protection. Până acum, aceasta era opțională și trebuie activată manual.
Începând cu cea mai nouă versiune de Firefox, Total Cookie Protection va fi activ în mod implicit, fără ca utilizatorul să facă ceva și îl va proteja pe acesta împotriva acestui tip de încălcare a intimității.
În esență, Total Cookie Protection funcționează prin separarea cookie-urilor, care nu mai pot fi citite de orice site. Fiecare site va avea acces doar la propriile cookie-uri și nu va mai putea accesa informațiile stocate de cookie-urile altor site-uri.
Total Cookie Protection este una din funcțiile pe care Firefox mizează pentru a crea contrast față de Chrome. Browser-ul celor de la Google servește interesele gigantului american, care trăiește din reclame, pentru care are nevoie de cât mai multe date pe baza cărora să realizeze targetarea.
Mozilla și Google au puncte de vedere complet diferite și în ceea ce privește extensiile care blochează reclame. Google vrea să limiteze accesul acestora la o componentă care le permite să blocheze domeniile care livrează reclame, în vreme ce Mozilla spune că nu are niciun gând să obstrucționeze aceste extensii.