Rețelele de generația a cincea (5G) vor fi lansate în acest an și se vor extinde la scară largă, oferind o conexiune mai bună consumatorilor și companiilor și aducând noi oportunități de dezvoltare pentru industria de telecomunicații, iar serviciile bazate pe inteligența artificială se vor extinde și în România, potrivit celei de-a 18-a ediții a studiului Deloitte Previziuni în Tehnologie, Media & Telecomunicații (TMT), a anunțat, luni, compania.
Studiul urmărește zece teme care vor duce la transformări majore atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru consumatorii din întreaga lume în următorii cinci ani, potrivit experților în aceste domenii, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Conform studiilor recente, operatorii de telefonie mobilă se așteaptă ca investițiile pentru implementarea tehnologiei 5G să aibă o valoare similară cu cheltuielile actuale alocate pentru tehnologia 4G, în principal ca urmare a investițiilor pe care le-au făcut deja pentru dezvoltarea rețelelor. Luând în considerare faptul că 72 de operatori din toată lumea au testat tehnologia 5G în 2018, Deloitte preconizează că aproximativ 50 de operatori vor lansa servicii 5G până în anul 2020 cel puțin în anumite zone, în special în orașe mari”, se arată în comunicat.
În ceea ce privește terminalele 5G, Deloitte estimează că aproximativ 20 de furnizori vor lansa în 2019 echipamente compatibile 5G și vor vinde aproximativ un milion de unități.
Totodată, difuzoarele inteligente cu asistenți vocali digitali integrați vor deveni cele mai vândute dispozitive conectate la nivel global în 2019, cu vânzări estimate de peste 164 de milioane de unități până la finalul anului. Această evoluție va crește numărul global de produse de acest tip la 250 de milioane, iar industria va ajunge la o valoare de șapte miliarde de dolari, potrivit Deloitte.
Studiul estimează și o creștere a gradului de utilizare a soluțiilor software și a serviciilor în cloud bazate pe inteligență artificială (AI).
”În 2019, 70% dintre companiile din întreaga lume vor avea abilități bazate pe AI, prin soluții software în cloud, iar 65% vor crea aplicații AI utilizând servicii de dezvoltare bazate pe cloud. Până în 2020, rata de penetrare a software-ului bazat pe AI va ajunge la aproximativ 87%, în timp ce serviciile de dezvoltare bazate pe AI în cloud vor atinge 83%”, se arată în comunicat.
Un partener coordonator consultanță din cadrul Deloitte România, Dinu Bumbăcea, consideră că soluțiile bazate pe inteligența artificială se vor extinde și în România în acest an.
”Ne așteptăm ca anul acesta soluțiile bazate pe inteligența artificială să se extindă și în România, pe măsură ce organizațiile au acces mai facil la tehnologii avansate. O parte dintre clienții noștri implementează deja proiecte care să le permită să beneficieze de cele mai bune și inovatoare aspecte ale revoluției AI, care continuă să schimbe radical felul în care trăim, facem afaceri, lucrăm, călătorim, comunicăm sau ne petrecem timpul liber”, a declarat Dinu Bumbăcea.