Compania de AI Perplexity va adăuga reclame în motorul de căutare bazat pe AI pe care-l dezvoltă și va împărți veniturile din reclame cu publisherii.
Perplexity anunță Publishers’ Program, un program de advertising care va avea două rezultate concrete - apariția reclamelor în motorul de căutare cu același nume și împărțirea veniturilor cu publicațiile al căror conținut a fost folosit.
Primii publisheri care vor primi bani din reclamele afișate de Perplexity sunt Time, Fortune, The Texas Tribune, Der Spiegel și Automattic, compania care deține platforma WordPress.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Perplexity nu a anunțat ce procent din venituri va ajunge la publisheri, dar a ținut să precizeze că este mai mult decât le oferă Google acestora (care nu le dă nimic).
Spre deosebire de OpenAI, care a făcut înțelegeri pentru procesarea conținutului marilor publicații, Perplexity le va plăti pentru fiecare dată când conținutul acestora este folosit pentru a genera răspunsuri.
Publisherii vor trebui să aibă încredere în compania de AI că va calcula corect veniturile cuvenite. Încrederea, însă, este un subiect sensibil când vine de vorba de Perplexity, care a fost acuzată că a folosit conținutul mai multor publicații fără acordul acestora.