Sub numele de cod Project Bali pare se ascundă o așa numită bancă a datelor personale care ar putea afecta companiile care depind de vânarea reclame și targetarea acestora cu ajutorul datelor personale ale utilizatorilor.
Dezvoltată de Microsoft Research, soluția software cunoscută intern ca Project Bali este văzută ca o bancă personală de date care ar trebui să dea utilizatorului controlul a tuturor informațiilor pe care le generează în mediul digital.
Datele generate de acțiunile utilizatorului, precum vizitarea unui anumit site sau căutarea unui anumit produs, sunt stocate în așa numita bancă de date personale pusă sub controlul celui căruia îi aparțin datele respective.
Aflat în controlul datelor proprii, utilizatorul poate opta pentru a le ține secrete, a le partaja celor interesați sau chiar a le vinde.
CITEȘTE ȘI Google a transferat anul trecut aproape 20 miliarde euro într-un paradis fiscal. În România, Google a fost inclus de Fisc pe lista companiilor aflate sub verificări și declară continuu un profit infimProject Bali se bazează pe conceptul de intimitate inversată.
Datele personale aflate doar în posesia celui care le-a generat sunt private. Datele care se află în posesia altor entități, nu a celui care le-a generat, sunt “invers private”, conform acestui concept. Scopul proiectului la care lucrează Microsoft este reducerea pe cât posibil a datelor care intră în sfera intimității inversate.
Project Bali se află în prezent într-o fază limitată de testare, existând o pagină unde cei interesați pot cere un cod pentru a se înscrie ca beta testeri.