Noul browser dezvoltat de Microsoft urcă pe locul 2 după numărul de utilizatori, devenind rapid cel mai important concurent pentru Chrome.
În luna martie, Edge a avut o cotă de piață de 7,59%, care-l face al doilea cel mai folosit browser web. Noua versiune de Edge a depășit Firefox, care a scăzut încet dar sigur în ultimii ani, având acum doar 7,19%.
Relansat la începutul anului, Edge este acum un browser care are la baza Chromium, motorul de randare dezvoltat chiar de rivalul Google.
Trecerea la Chromium a contribuit, probabil, la creșterea popularității lui Microsoft Edge, care a devenit mai rapid și poate folosi acum un mare număr de extensii, inclusiv pe cele dezvoltate inițial pentru Chrome.

Însă, un rol mai important în succesul său rapid îl joacă faptul că este browser-ul implicit de pe cel mai folosit sistem de operare. Dacă este și suficient de bun, cum chiar pare să fie, mulți utilizatori ar putea prefera să-l folosească și pentru altceva decât să instaleze Chrome.
Cu 68,5%, Chrome este liderul autoritar, iar asta nu este neapărat o veste bună pentru internet, în ansamblul său. Ca și Microsoft, când domina piața cu Internet Explorer, Google nu mai este interesat de respectarea standardelor web comune. Dezvoltatorii se concentrează să-și optimizeze site-urile pentru Chrome, ceea face ca unele site-uri să nu se încarce corect în browsere precum Firefox, chiar dacă acestea joacă corect și respectă standardele web.
Cu Microsoft și Google dominând piața browser-elor web, utilizatorii sunt împărțiți între două corporații care au arătat deja că sunt dispuse să modeleze internetul după propriile interese.