Integrarea tehnologiei OpenAI în Bing, deținut de Microsoft, a atras oamenii către motorul de căutare mai puțin utilizat și l-a ajutat să concureze mai bine cu liderul de piață Google, prin creșterea vizitelor pe pagini, potrivit datelor companiei de analiză Similarweb, citate de Reuters.
Vizitele paginilor prin intermediul Bing au crescut cu 15,8% de când Microsoft a dezvăluit versiunea sa bazată pe inteligență artificială, pe 7 februarie, în comparație cu o scădere de aproape 1% pentru motorul de căutare Google, deținut de Alphabet, arată datele până pe 20 martie, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cifrele sunt un semn timpuriu al avansului pe care producătorul de Windows l-a luat în cursa sa rapidă cu Google pentru dominația AI generativă, datorită tehnologiei din spatele ChatGPT, chatbot-ul viral pe care mulți experți l-au numit ”momentul iPhone” al AI.
Ele subliniază, de asemenea, o oportunitate rară pentru Microsoft de a face incursiuni pe piața de căutare de peste 120 de miliarde de dolari, unde Google a fost jucătorul dominant timp de decenii, cu o cotă de peste 80%.
Gil Luria, analist la D.A. Davidson & Co, a spus că se așteaptă ca Bing să câștige cotă de piață în căutari, în următoarele luni, mai ales dacă Google continuă să întârzie integrarea AI generativă în produsul său.
În timp ce Bing AI este disponibil pentru majoritatea utilizatorilor din întreaga lume din februarie, Google a început lansarea publică a chatbot-ului său Bard abia marți.
”Bing deține mai puțin de o zecime din cota de piață a Google, așa că chiar dacă atrage 1% sau 2% dintre utilizatori, va fi benefic material pentru Bing și Microsoft”, a spus Luria.
Descărcările de aplicații pentru Bing au crescut, de asemenea, de opt ori la nivel global, după integrarea AI, potrivit companiei de cercetare a aplicațiilor Data.ai.
Descărcările pentru aplicația de căutare Google au scăzut cu 2% în aceeași perioadă, arată datele.
Cu toate acestea, unii analiști au spus că Google, care la începutul anilor 2000 a detronat liderul de atunci Yahoo pentru a deveni jucătorul dominant de căutare, ar putea depăși eșecurile timpurii pentru a-și menține poziția de lider.
”Algoritmul de clasare al Google poate avea un avantaj competitiv față de cel al concurenților”, a spus Yongjei Jeong, analist la Mirae Asset Securities din Coreea de Sud, referindu-se la modul în care algoritmul Google l-a ajutat să învingă Yahoo Search.