Facebook a început să testeze plasarea de reclame în aplicația Messenger, urmând ca în scurt timp acestea să fie afișate tuturor utilizatorilor. Sunt mari, însă, din fericire, afișarea lor va fi condiționată de anumite acțiuni ale utilizatorilor.
Pentru că folosește baza de utilizatori cu cont de Facebook și a reprezentat astfel un instrument facil de comunicare cu o rețea de prieteni deja creată, Facebook Messenger s-a impus rapid ca una dintre cele mai folosite aplicații de comunicare, fie că vorbim de scris, audio sau video.
În timp, dintr-o simplă aplicație de chat, Facebook Messenger s-a transformat într-o adevărată platformă plină de funcții mai mult sau mai puțin inutile, care consumă resurse importante ale dispozitivelor mobile și care, la fel ca Facebook, are obiceiul de a-și urmări în diverse feluri utilizatorii pentru a le cunoaște obiceiurile și preferințele în scopul servirii de reclame cât mai relevante.
CITEȘTE ȘI Google Chrome va reîncărca mai rapid site-urileÎn urmă cu câteva luni, Facebook a anunțat că va afișa reclame în Messenger, iar acum a început testarea acestora, urmând ca nu peste mult timp cei peste un miliard de utilizatori ai aplicației să fie oferiți advertiserilor.
Deocamdată, testarea se face doar în Tailanda și Australia, utilizatorii din aceste țări remarcând reclame imense în Facebook Messenger, care ocupă aproximativ jumătate de ecran. Acestea sunt plasate deocamdată doar în ecranul principal, dar nu este exclus ca, la un anumit moment, să pătrundă și în cadrul conversațiilor sau chiar să întrerupă convorbirile video cu 30 de secunde de publicitate.
Cei de la Facebook au făcut cunoscut faptul că afișarea reclamelor va depinde de interesul pe care utilizatorii îl arată față de anumite branduri și companii.
CITEȘTE ȘI Profitul net al Microsoft a crescut cu 3,6% în trimestrul doi fiscal, susținut de serviciile cloudFirmele care au pagini de Facebook pot asocia un cont de Facebook Messenger pentru a intra în legătură cu utilizatorii prezentând oferte sau oferind suport tehnic. Reclamele vor fi afișate doar utilizatorilor care intră în contact prin Facebook Messenger cu conturile care aparțin companiilor.
Astfel, pentru a evita reclamele, soluția este simplă: să nu se comunice cu conturile care aparținând diverselor companii. Un simplu răspuns la un mesaj venit din partea unei companii pe Messenger va fi considerat ca interes pentru brandul respectiv, iar Facebook va începe să afișeze reclame.
În iunie 2016 Facebook Messenger a depășit pragul de un miliard de utilizatori, fiind și ultima estimare oficială dată publicității.