Timpul petrecut de utilizatorii Facebook de când sunt obligați să stea acasă din cauza pandemiei COVID-19 a crescut semnificativ, iar asta creează probleme pentru infrastructura companiei americane.
În țările cel mai lovite de pandemie, unde s-au luat și cele mai multe măsuri de izolare socială, precum Italia, timpul petrecut petrecut pe Facebook a crescut și cu 70%.
Tot aici, gradul de utilizare al funcțiilor de comunicare, în scris, audio și video, a crescut cu 50%.
O creștere astronomică, de peste 1.000%, o înregistrează apelurile la care participă mai mult de trei persoane.

La prima vedere, aceasta ar fi exclusiv vești bune pentru compania americană, pentru care timpul petrecut în rețea înseamnă afișări pentru reclame.
Însă, Facebook se plânge că face eforturi mari pentru a-și ține serviciile stabile și online din cauza creșterii bruște din unele țări.
Într-o postare pe blogul companiei, Jay Pareikh, responsabil cu infrastructura, scrie că și pentru o companie de talia Facebook gestionarea unui volum de trafic atât de mare este o adevărată provocare.
Recent, la cererea Uniunii Europene, Facebook redus calitatea conținutului video în Europa, ca și alte companii, printre care Netflix, Amazon, Disney și YouTube, pentru a se evita o blocare a traficului pentru activitățile esențiale.
Această măsură ar trebui într-o anumită măsură să ajute Facebook, scăzând traficul realizat de conținutul video, cel răspunzător de cel mai mare transfer de date dintre toate tipurile de conținut.