Dacă autoritatea de reglementare a competiției din Australia merge mai departe cu propunerea care prevede ca Facebook să plătească publicațiile pentru știrile care ajung în rețeaua socială, compania americană va bloca orice link și orice postare care conține conține o știre pentru a nu plăti.
Australian Competition and Consumer Commission, autoritatea pentru concurență și protecție a consumatorilor din Australia, vrea să adopte o hotărâre prin care rețelele sociale să plăteacă publisherilor pentru știrile postatea în cadrul rețelei.
Este o idee similară cu cea care s-a încercat, fără succes, să fie impusă pentru Google în Europa. Google a mers până la blocarea în Google News a site-urilor deținute de publicațiile pe care ar fi trebuit să le plătească, ceea ce a generat pierderi importante pentru acestea, din cauza scăderii traficului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După ce a jucat mai multă vreme cartea diplomației, Facebook a trecut la amenințări și, la fel ca Google, spune că, dacă hotărârea va fi adoptată, pe rețeaua socială nu vor mai văzute postări care să conțină știri.
Ca și în cazul Google în Europa, dacă Facebook merge până la blocarea știrilor, publisherii vor ajunge într-o situația mai grea decât cea de până acum, pierzând traficul din Facebok și, automat, o parte a veniturilor din reclame.
Gigantul american a spus de mai multe ori că știrile nu reprezintă o sursă financiară importantă, lăsând de înețeles că, dacă va fi nevoit, va bloca știrile postate în rețea. Aceeași ideea au iterat-o reprezentanții companii și când au fost acuzați de proasta gestionare a știrilor false și manipulărilor.
În urmă cu câteva luni, Facebook și-a lansat propriul serviciu de știri, prin care unii publisheri sunt plătiți și care este oferit gratuit utilizatorilor. Acesta pare să reprezinte cea mai mare concesie pe care Facebook este dispus să o facă publicațiilor.