Jumătate din extensiile dezvoltate pentru cel mai popular browser la ora actuală au sub 16 instalări.
La fel ca aplicațiile de smartphone-uri, extensiile pentru browser-ele web pot fi monetizate de către dezvoltatori. Cu condiția să ofere un serviciu suficient de atractiv pentru a convinge utilizatorii să plătească.
Însă, conform unui studiu realizat de Extension Monitor, în ciuda bazei foarte mari de utilizatori, cei mai mulți dezvoltatori de extensii nu reușesc să-și găsească utilizatori.
Chrome Web Store găzduiește peste 188.000 de extensii, dar numărul utilizatorilor pentru multe dintre acestea pot fi numărați pe degetele de la o singură mână.
CITEȘTE ȘI Google închide un nou produsJumătate dintre extensii au mai puțin de 16 utilizatori. 13% dintre extensii (25.540) au un singur utilizator, iar 10% (19.379) nu au fost instalate nici măcar o dată.
87% dintre extensiile de Chrome disponibile în magazinul oficial au sub 1.000 de instalări, o cifră pe care orice dezvoltator ar considera-o un eșec. Asta în condițiile în care Chrome este cel mai popular browser web la mare distanță de concurență, cu peste un miliard de utilizatori activi în fiecare lună.
Același studiu a identificat numai 13 extensii care au peste 10 milioane de utilizatori. În ordinea popularității, acestea sunt: Google Translate, Adobe Acrobat, Tampermonkey, Avast Online Security, Adblock Plus, Adblock, uBlock Origin, Pinterest Save Button, Cisco Webex, Grammarly for Chrome, Skype, Avast SafePrice și Honey.
În ceea ce privește extensiile plătite, cea mai populară extensie este IE Tab (o extensie care randează paginile folosind motorul din Internet Explorer). Aceasta are 4,1 milioane de instalări, adică 31,5% din toate instalările extensiilor contracost.
De asemenea, cele mai populare 5 extensii plătite însumează 48,5% din totalul instalărilor pentru această categorie.
Concluzia studiului este evidentă: ecosistemul este dominat de câțiva jucători mari, în vreme ce majoritatea extensiilor au șanse minime să iasă din anonimat.