Vremurile în care WhatsApp era o aplicație care garanta intimitatea utilizatorilor sunt aproape de final: utilizatorii vor începe să vadă reclame în curând.
Ceea ce a început ca un zvon lansat în vara acestui an, primește confirmare din partea unui oficial. Chris Daniels, vicepreședintele WhatsApp a recunoscut că afișarea reclamelor în populara aplicație de chat este iminentă.
Veste bună, dacă se poate spune așa, este că cel puțin la început reclamele vor fi afișate doar în secțiunea Status. Aceasta reprezintă o formă de Stories și este deocamdată separată de chat-urile obișnuite.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Asta înseamnă că utilizatorii care folosesc WhatsApp doar pentru a comunica în scris cu prietenii și nu postează sau vizionează conținutul din secțiunea Status vor fi scutiți deocamdată de reclame.
Această abordare poate fi doar o formă de tatonare din partea Facebook, pentru a vedea cât de mult poate abuza de răbdarea utilizatorilor. Compania aflată mereu în căutarea unor noi modalități de monetizare poate oricând amesteca cele două secțiuni și poate inclusiv aduce reclame în ferestrele de chat.
Implementarea reclamelor va trage după sine și o creștere a consumului de reduse, despre care utilizatorii WhatsApp ar trebui să fie conștienți. Și înainte de implementare reclamelor WhatsApp consuma de câteva ori mai multă energie decât Telegram, spre exemplu.
Reclamele nu sunt singura formă prin care Facebook vrea să monetizeze WhatsApp. Utilizatorii ar putea primi în curând și mesaje promoționale de la branduri care vor plăti pentru a avea această posibilitate.
Chris Daniels a fost numit vicepreședinte la WhatsApp la o săptămână după ce și cel de-al doilea membru fondator, Jan Koum, a părăsit compania. Koum a plecat tocmai din cauza neînțelegerilor privind formele de monetizare pe care Facebook vroia să le implementeze în WhatsApp.
WhatsApp, care a fost cumpărat de Facebook în urmă cu patru ani pentru 19 miliarde de dolari, are în prezent peste 1,5 miliarde de utilizatori și este al doilea produs din această categorie, după Facebook Messenger care a depășit 2,3 miliarde de utilizatori și va fi, de asemenea, monetizat cu reclame.