Digi se pregătește să atace piața belgiană cu oferte atractive, încercând să reproducă succesul din Spania. Analiză a șanselor de a da peste cap și telecom-ul din Belgia cu un război al prețurilor
Digi se pregătește să atace piața belgiană cu oferte atractive, încercând să reproducă succesul din Spania. Analiză a șanselor de a da peste cap și telecom-ul din Belgia cu un război al prețurilor
Digi se pregătește să își extindă serviciile în Belgia, începând din vară, și vrea să reproducă succesul din Spania pe această piață, cu un război al prețurilor, relevă datele analizate de Profit.ro.
În fiecare trimestru, Digi España smulge sute de mii de clienți de la jucătorii tradiționali, un avans pe care puțini l-au prevăzut.
În Spania, Digi a început fără ambiții prea mari. Inițial, a vândut în principal cartele SIM prin magazinele non-stop și de proximitate, dar acum îi face de rușine pe giganții din domeniul telecomunicațiilor, arată sursa citată.
Oricine ar fi îndrăznit să prezică în 2008 că Digi va ajunge într-o bună zi să se lupte de la egal la egal cu giganții spanioli ar fi fost luat în derâdere. Compania, care la acea vreme era deja un jucător important în domeniul telecomunicațiilor în România, s-a lansat în Spania fără prea multe ambiții. Fondatorul și acționarul majoritar Zoltán Teszári a văzut pur și simplu o oportunitate în numărul mare de compatrioți care emigrau în Spania la acea vreme.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO „Mama tuturor încălcărilor” - miliarde de conturi afectate pe site-uri populare, precum LinkedIn, Snapchat, Venmo, Adobe și X În special prin magazinele de proximitate și cu program de noapte, compania a început să vândă cartele SIM românilor care doreau să țină legătura cu țara natală la prețuri mici. Cu tarife atractive și un serviciu de asistență în limba natală, operatorul român a obținut un succes atât de mare încât a decis în curând să extindă oferta către toți spaniolii, cu o strategie agresivă de prețuri combinată cu o ofertă de înaltă calitate și un serviciu de asistență bine gestionat.
Modul în care Digi zguduie status quo-ul pieței de telecomunicații din Spania este analizat acum de presa belgiană. Pentru că, dacă totul decurge conform planului, compania își va lansa și propria ofertă de telecomunicații în Belgia, în vară. Jucătorul român, în parteneriat cu belgienii Citymesh, filiala de telecomunicații a grupului TIC Cegeka, a obținut în 2022 spectru pentru a construi o rețea națională de telefonie mobilă. În acest timp, societatea mixtă poate utiliza rețeaua mobilă a Proximus timp de cinci ani, datorită unui acord recent. De asemenea, sunt planificate servicii fixe de internet și televiziune, deși nu este încă clar cum va oferi compania aceste servicii. CITEȘTE ȘI Google rămâne cel mai popular site din lume, dar „își dă coate" cu TikTok
Poate Digi să facă în Belgia ceea ce a făcut în Spania? Este întrebarea de multe milioane atât pentru compania belgiano-română de telecomunicații, cât și pentru cei trei jucători tradiționali din Belgia: Proximus, Telenet și Orange. Noul jucător nu este încă dispus să spună prea multe despre modul în care intenționează să ia cu asalt piața, dar conducerea companiei nu lasă nicio îndoială că va fi o abordare similară cu cea din Spania.
'Vom replica în Belgia abordarea noastră de prețuri accesibile și servicii excelente', a declarat directorul general Serghei Bulgac la prezentarea ultimelor rezultate trimestriale ale Digi, listată la bursă din 2017.
Într-un interviu recent acordat publicației Trends, directorul general al Citymesh, Mitch De Geest, a declarat ceva mai explicit: "Când spunem că vom intra pe piață în mod agresiv, vorbim serios".
'Ceea ce vă pot spune cu o certitudine rezonabilă este că Digi va deveni cel mai ieftin jucător de pe piață cu o ofertă competitivă prin calitate. Așteptați-vă doar la un război al prețurilor', a declarat un analist care urmărește compania, pentru publicația belgiană TIJD.
Există și factori care ar putea face dificilă atingerea de către Digi a unei cote de piață de 10%, așa cum și-a propus. De exemplu, piața belgană de telecomunicații este, de obicei, una în care consumatorii își grupează serviciile de telecomunicații. Acest lucru face ca belgienii să fie mai puțin înclinați să schimbe rapid operatorii în comparație cu alte țări europene, deoarece este adesea o bătaie de cap să schimbi abonamentul de telefonie mobilă și furnizorul de internet sau de cablu. CITEȘTE ȘI ROCA Industry aprobă emiterea a peste 14 milioane de noi acțiuni în cadrul unui plasament privat în contextul etapei II a majorării de capital Digi ar putea avea de suferit din cauza faptului că agenția de rating Moody's a încetat monitorizarea companiei în septembrie, rămânând doar sub lupa Standard & Poor's. Potrivit Moody's, acest lucru a fost făcut pe baza "propriilor sale motive de afaceri", fără a oferi explicații suplimentare, mai scrie presa belgiană. Într-o reacție, operatorul de telecomunicații a dezvăluit că el însuși a decis să înceteze colaborarea cu Moody's.