Producătorul de dispozitive electronice Allview (Visual Fan SRL) a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de peste 82,75 milioane de euro (404,61 milioane de lei), cea mai mare din istoria de 19 de ani a companiei. Profitul net s-a situat la 4,88 milioane de euro (23,86 milioane de lei), după un an de creștere a vânzărilor pentru echipamentele electronice, dar în care Allview a valorificat și alte oportunități comerciale apărute în relația cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19.
Din totalul profitului net, producția de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), în creștere de aproape 4 ori față de profitul înregistrat de producția de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.
Sporirea semnificativă a profitabilității pentru producția de electronice survine unei creșteri constante a cifrei de afaceri din activitatea de bază, cu 20% față de 2019, respectiv 36% față de 2018. Allview a înregistrat creșteri de vânzări pentru întreg portofoliul de produse electronice în 2020, față de anul anterior, între care se remarcă avansul vânzărilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.
„În pofida climatului economic plin de incertitudini, anul 2020 a fost unul cu rezultate foarte bune pentru Allview. Creșterea cifrei de afaceri și a profitului pentru activitatea noastră de bază, dispozitivele electronice, arată că reușim să intuim tendințele pieței dinamice pe care acționăm, venind cu produse inovatoare, la un raport calitate-preț competitiv. Cred că am dovedit că suntem o companie matură, care știe să își urmeze planurile de dezvoltare inclusiv în condiții de piață dificile, precum cele generate de pandemia COVID-19, dar și să maximizeze oportunitățile care apar” a declarat Lucian Peticilă, fondator și director general al Allview.
Între realizările din 2020 ale companiei se numără o premieră pentru un brand românesc: extinderea gamei de televizoare smart ePlay cu Android TV™ și Google Assistant™, cu modele QLED, facilitând democratizarea tehnologiei Quantum Dot.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GO altă oportunitate valorificată de Allview, în 2020, a fost segmentul educațional, unde a crescut cererea de echipamente care să faciliteze școala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei).
CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilorLa nivel operațional, compania își propune investiții în dezvoltarea capacităților in-house de creare și implementare a tehnologiilor și de a atrage cele mai bune talente de pe piață pentru a se alătura echipei Allview.
Pentru finanțarea planurilor de dezvoltare, Allview pregătește listarea companiei la Bursă.
Lucian Peticilă controlează 92% din titlurile companiei.
Banii atrași de la viitorii investitori vor fi utilizați pentru dezvoltarea de noi produse și linii de business.
Brandul Allview este prezent pe piață din 2004, operând și pe piața IT&C din Polonia, Bulgaria, Germania, Spania, Ungaria, Olanda, Moldova, Republica Cehă, Malta, Grecia, Lituania, Letonia și Estonia.