Comitetul european pentru protecția datelor: Meta trebuie să ofere o variantă fără reclame gratuită

Comitetul european pentru protecția datelor: Meta trebuie să ofere o variantă fără reclame gratuită
scris 18 apr 2024

Meta Platforms și alte platforme online mari ar trebui să le ofere utilizatorilor opțiunea de a utiliza serviciile lor gratuit, fără publicitate direcționată, a declarat Comitetul european pentru protecția datelor, organism de supraveghere a confidențialității din UE.

Avizul EDPB a fost emis după ce autoritățile naționale de reglementare în materie de confidențialitate din Țările de Jos, Norvegia și Germania i-au cerut să analizeze modelele de consimțământ sau plată adoptate de marile platforme online, cum ar fi Meta.

Urmărește-ne și pe Google News

„În cazul în care controlorii optează să perceapă o taxă pentru accesul la „alternativa echivalentă”, aceștia ar trebui să ia în considerare în mod semnificativ oferirea unei alternative suplimentare. Această alternativă gratuită ar trebui să fie fără publicitate comportamentală”, a declarat EDPB într-un comunicat.

TikTok actualizează regulile și introduce noi funcții CITEȘTE ȘI TikTok actualizează regulile și introduce noi funcții

În plus, recent, Meta s-a oferit să reducă aproape la jumătate taxa lunară de abonament pentru Facebook și Instagram, de la 9,99 euro la 5,99 euro, a declarat marți un director executiv de rang înalt al Meta, o măsură care urmărește să răspundă preocupărilor autorităților de reglementare în materie de confidențialitate și antitrust, arată Adevărul.

Reducerea prețului vine ca urmare a criticilor tot mai multe din partea activiștilor pentru protecția vieții private și a grupurilor de consumatori cu privire la serviciul de abonament fără reclame al Meta în Europa, despre care criticii spun că le cere utilizatorilor să plătească o taxă pentru a-și asigura confidențialitatea.

Meta a lansat serviciul în noiembrie pentru a se conforma Legii privind piețele digitale (DMA), care îi limitează capacitatea de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora, ceea ce afectează principala sa sursă de venit.

Compania a declarat că modelul de taxe încearcă să echilibreze cerințele contradictorii ale legislației UE privind confidențialitatea și ale DMA.

„Am vrut să accelerăm acest proces de ceva timp pentru că trebuie să ajungem la o stare stabilă... așa că ne-am oferit să reducem prețul de la 9,99 la 5,99 pentru un singur cont și la 4 euro pentru orice cont suplimentar”, a declarat avocatul Meta, Tim Lamb, în cadrul unei audieri a Comisiei Europene.

„Acesta este de departe cel mai mic preț pe care orice persoană rezonabilă ar trebui să îl plătească pentru servicii de această calitate. Și cred că este o ofertă serioasă. Incertitudinea de reglementare din acest moment este acolo și trebuie să se liniștească rapid”, a mai transmis acesta. 

viewscnt
Afla mai multe despre
meta
reclame