Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene și ale autorităților de protecție a consumatorilor de a-și modifica clauzele de furnizare a serviciilor și de a clarifica modul de utilizare a datelor utilizatorilor, potrivit unui comunicat al Reprezentanței Comisiei Europene în România.
În urma scandalului Cambridge Analytica și în urma anchetei privind platformele de comunicare socială din 2018, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au solicitat Facebook să informeze în mod clar utilizatorii cu privire la modul în care este finanțată și cu privire la veniturile obținute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat și alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislația UE privind protecția consumatorilor, arată Agerpres.
"Drept urmare, Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziții suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale în schimbul acordului de a-și pune la dispoziție datele și de a primi materiale publicitare. De acum, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea de servicii de publicitate țintite către comercianți prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor", se precizează în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, ca urmare a acțiunii de asigurare a respectării normelor, Facebook a mai modificat și: politica sa cu privire la limitarea răspunderii, recunoscându-și acum răspunderea în caz de neglijență, spre exemplu în cazul în care datele au fost prelucrate necorespunzător de către terți, precum și capacitatea de a modifica în mod unilateral termenele și condițiile prin limitarea acesteia la cazurile în care modificările sunt rezonabile, luând în considerare și interesul consumatorilor. În plus, a fost modificat limbajul ce clarifică dreptul de apel al utilizatorilor cărora le-a fost șters conținutul, precum și normele privind păstrarea temporară a conținutului care a fost șters de către utilizatori. Conținutul de acest tip poate fi păstrat numai în anumite cazuri - spre exemplu în scopul conformării unei cereri de executare din partea unei autorități - și pentru o perioadă de maximum 90 de zile din motive de natură tehnică.
Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârșitul lunii iunie 2019.