Cîțu vrea ca jocurile pe computer să fie recunoscute prin lege drept sport: România va deveni unul din liderii UE în domeniu

Cîțu vrea ca jocurile pe computer să fie recunoscute prin lege drept sport: România va deveni unul din liderii UE în domeniu
scris 2 feb 2022

Liderul PNL și șeful Senatului, Florin Cîțu, propune recunoașterea în mod oficial a jocurilor pe computer drept sporturi electronice (e-sports), susținând că România va deveni rapid unul dintre liderii din Uniunea Europeană în domeniu, cu posibilitatea atragerii de investiții și de a participa la Olimpiadă cu o echipă.

”Prin sport se înțelege și sportul electronic, respectiv activitatea desfășurată în cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, într-o formă organizată și competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă și care să conducă la obținerea de rezultate în competiții de orice nivel”, prevede proiectul liderului liberal.

Urmărește-ne și pe Google News
Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cîțu arată că există o Federație Internațională de Esports care are ca principal scop recunoașterea oficială a sporturilor electronice și legiferarea lor și care are 104 membri, dintre care foarte multe state europene.

În acest context global, susține Cîțu, România este una dintre cele mai active țări din sfera sporturilor electronice. Astfel, din informațiile furnizate de Asociația pentru promovarea Sporturilor Electronice rezultă că la nivel național există peste 8.000 de jucători amatori și profesionisti, aproximativ 50 de cluburi, 4 competiții naționale, 10 manageri, 50 administratori, 80 designeri, 15 social-media manageri, 15 antreprenori, 20 de analiști și o serie de influenceri care lucreazp in industria Esports.

”Din păcate, deși există de ceva vreme atât industria Esports, cât și jucăători profesioniști care activează în această industrie, la nivelul legislației din România nu există o reglementare care să încurajeze aceste sporturi electronice și care să protejeze drepturile persoanelor implicate. De asemenea, trebuie luată în calcul și posibilitatea României de a participa la Olimpiadă cu o echipă Esports, iar lipsa reglementării sporturilor electronice conduce la dificultăți serioase, atât pentru jucători, cât și pentru restul persoanelor implicate. Toate aceste dificultăți generate de vidul legislativ creează un sentiment de neîncredere al potențialilor investitori în industria Esports din Romania și induce un sentiment de nesiguranță pentru jucători talentați care și-ar dori să construiască o cariera în domeniul sporturilor electronice”, afirmă Florin Cîțu.

Investitorii străini pariază pe România CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România

Lipsa cadrului legislativ face aproape imposibilă dezvoltarea acestui domeniu, reclamă șeful Senatului.

”În primul rând, organizatiile si cluburile nu pot să angajeze sau să contracteze jucători sub forma oficiala de ”jucător de sporturi electronice”, ci trebuie să îi treacă sub cu totul alte forme precum ’’operator de calculator” sau ’’jucător de bowling”, aspect care produce dezavantaje atât angajaților (jucători), cât și angajatorilor”, subliniază liderul PNL.

Prin urmare, proiectul reglementează sporturile electronice, jucătorii, cluburile, competițiile și alte organizații de sporturi electronice. 

Spania a rămas fără aproape 300.000 de muncitori români, după ce diaspora a început să plece masiv: Nu mai merită să trăiești aici! Unde au plecat CITEȘTE ȘI Spania a rămas fără aproape 300.000 de muncitori români, după ce diaspora a început să plece masiv: Nu mai merită să trăiești aici! Unde au plecat

” (...) Odată cu reglementarea sporturilor electronice și definirea activitpților care alcătuiesc industria Esports, România va deveni rapid unul dintre liderii din Uniunea Europeană în domeniul sporturilor electronice, având în vedere atât interesul crescut al jucătorilor, cât și al organizatorilor și al investitorilor in industria Esports.

Din perspectiva economică, recunoașterea sporturiior electronice declanșează un efect în lanț in ecosistemul din jurul industriei, prin generarea de venituri consistente și extinderea afacerilor în acest domeniu, odatp ce se înlatura scepticismul investitorilor și al partenerilor cauzat de lipsa de recunoaștere oficiaăa a sporturilor electronice in România”, crede Florin Cîțu.

Acesta adaugă că, prin această recunoaștere, ”România va fi printre primele țări din Uniunea Europeană în acest demers și va deschide drumul catre un adevarat hub în domeniul sporturilor electronice in Europa”, amintind că Polonia a recunoscut în mod oficial sporturile electronice în 2017 și, astfel, în Polonia ”sportul nu mai este definit doar ca activitate fizică, ci și ca activitate intelectuală”.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
jocuri
calculator
esports
sport
recunoastere
florin citu
proiect