Giganții americani din domeniul tehnologiei au investit masiv în ultimii ani în cabluri submarine de fibră optică, pentru că sunt benefice propriile afaceri, dar, în același timp, au crescut capacitatea de transfer a conexiunilor la internet și au contribuit la creșterea costurilor de interconectare.
În ultimii ani, marile companii americane de tehnologie, Google, Facebook, Microsoft și Amazon, s-au înghesuit să construiască și să monteze cabluri submarine de fibră optică.
Principala motivație a acestor companii vine din faptul că, pe măsură ce propria nevoie de trafic crește, în timp, vor plăti mai puțin pentru transferul datelor.
CITEȘTE ȘI Divizia de realitate virtuală Oculus a Facebook, investigată pentru posibile practici incorecteDe la 10% înainte de 2012, acum, traficul realizat de giganții americani reprezintă în jur de 66% din întreg traficul realizat la nivel global.
Până în 2024, cele patru companii americane vor deține, împreună, cel puțin 30 de cabluri submarine, fiecare pe distanțe de mii și mii de kilometri, legând toate continentele cu excepția Antarcticii.
Conform unui studiu realizat de TeleGeography, implicarea giganților americani în montarea cablurilor submarine a dus la creșterea capacității globale de transfer a datelor cu 41% doar în 2020.
Un alt câștig este scăderea costurile necesare transportului de date.
Fibra optică este mediul prin care sunt transferate 95% din toate datele transmise la nivel mondial. La ora actuală, cablurile submarine acoperă o distanță totală de 1,3 milioane de kilometri, iar aceasta va crește semnificativ în anii care urmează.