Autoritățile de la Bruxelles au dat undă verde tranzacției de peste 2 miliarde de dolari prin care Google preia producătorul de ceasuri și brățări inteligente Fitbit. Aprobarea achiziției vine însă cu condiții stricte: Google nu are voie, timp de 10 ani, să folosească datele utilizatorilor Fitbit din Spațiul Economic European (SEE) pentru publicitate.
Pe lângă interdicția de a utiliza datele privind starea de sănătate a utilizatorilor pentru reclamele afișate de Google Ads, gigantul american trebuie să îndeplinească și alte condiții: va păstra datele legate de Fitbit separat de cele provenite din aplicațiile Google și se va asigura că utilizatorii pot accepta sau refuza folosirea datelor pentru alte servicii ale grupului (Google Search, YouTube, Maps etc).
Spațiul Economic European (SEE) cuprinde statele membre UE, Norvegia, Islanda și Liechtenstein.
CITEȘTE ȘI Facebook transferă utilizatorii britanici de la divizia din Irlanda la cea din California, pentru a scăpa de legislația UE privind confidențialitatea datelorÎn august, Comisia Europeană a lansat o investigație aprofundată privind achiziția Fitbit de către Google, considerând că tranzacția creează riscuri legate de confidențialitatea și siguranța datelor utilizatorilor și ar putea întări și mai mult poziția dominantă a gigantului american de internet pe piețele de publicitate online, prin dobândirea accesului la datele celor care folosesc dispozitive Fitbit.
Înființat în 2007, Fitbit este unul dintre cei mai importanți jucători internaționali pe piața de brățări și ceasuri inteligente. În 2018, veniturile Fitbit au atins 1,51 miliarde de dolari, de la 1,65 miliarde de dolari în anul precedent.
În ianuarie 2017, compania a plătit 15 milioane de dolari pentru a prelua drepturile intelectuale ale Vector Watch, intrând astfel în România.
Americanii au adus, ulterior, peste 12 milioane de lei la capitalul social al subsidiarei din România, care a crescut la 14,2 milioane de lei. Compania are în centrul din România circa 220 de angajați.
Google a semnat, în noiembrie anul trecut, un acord pentru preluarea producătorului american de brățări și ceasuri inteligente Fitbit, prezent în România cu cel mai mare birou R&D din afara SUA. Tranzacția de 2,1 miliarde de dolari a intrat în vizorul autorităților antitrust din mai multe țări, pe fondul îngrijorărilor privind restrângerea competiției pe piețele online de publicitate și sănătate.