Autoritatea italiană pentru protecția datelor a avertizat oficial aplicația chineză de partajare video TikTok despre o presupusă încălcare a regulilor Uniunii Europene referitoare la confidențialitatea utilizatorilor, a anunțat instituția, transmite Reuters.
TikTok le-a spus utilizatorilor în ultimele săptămâni că le va oferi publicitate direcționată începând cu 13 iulie, fără a cere consimțământul pentru utilizarea datelor stocate pe dispozitivele lor, a spus agenția italiană, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
TikTok a susținut că acționează în interesele legitime ale companiei și ale partenerilor săi, potrivit autorității italiene de reglementare. Dar instituția a arătat că o astfel de bază legală nu este în concordanță cu regulile UE de confidențialitate.
”Ne străduim să construim o experiență personalizată pentru comunitatea noastră și, în același timp, ne angajăm să respectăm confidențialitatea utilizatorilor noștri... și să funcționăm în conformitate cu toate reglementările relevante. Evaluarea notificării recente a Agenției Italiene pentru Protecția Datelor este încă în desfășurare și nu putem comenta mai mult”, a spus un purtător de cuvânt al TikTok.
Agenția italiană a declarat că își rezervă dreptul de a impune restricții nespecificate în cazul în care TikTok, care a cunoscut o creștere rapidă la nivel mondial, în special în rândul adolescenților, nu își retrage modificările de politică anunțate.
De asemenea, a spus că este îngrijorată de faptul că publicitatea neadecvată ar putea fi îndreptată către minori, având în vedere problemele cu care s-a confruntat TikTok în monitorizarea cu acuratețe a vârstelor utilizatorilor săi.
Agenția de reglementare a informat, de asemenea, Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda cu privire la presupusele încălcări de către politicile TikTok ale regulilor UE privind datele.
Agenția irlandeză este principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok și alte firme de internet de top, datorită locației sediului lor regional în Irlanda.
Companiile care operează în UE se pot confrunta cu amenzi de până la 4% din veniturile globale pentru încălcări ale vieții private.