Aplicațiile Apple ocupă primele locuri în majoritatea categoriilor din App Store, inclusiv în fața unor produse care, în mod evident, sunt liderii incontestabili ai nișei.
The Wall Street Journal a realizat o investigație privind aplicațiile Apple și felul în care acestea sunt tratate de magazinul oficial, descoperind că gigantul american își favorizează fățiș propriile produse în fața concurenței.
Aplicațiile Apple, conform WSJ, ocupă primul loc în 60% din categoriile versiunii americane a magazinului de aplicații. Cu unele diferențe, situația este aceeași și în alte țări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Favoritismul Apple este cel mai evident în cazul aplicațiilor sale care, în mod tradițional, au fost considerate slabe de utilizatori, însă, totuși rankează deasupra produselor mult mai apreciate ale concurenței.
Spre exemplu, Apple Books, care după numărul de download-uri ar fi pe locul 168 în categoria sa, apare pe primul loc la o căutare după “books”, mai sus decât aplicația Kindle a celor de la Amazon care are un rating de 4.8/5 și se bucură de 1.2 milioane de recenzii.
La fel, o căutare după “maps” aduce aplicația Apple Maps mai sus în ierarhii decât Google Maps sau Waze, aplicații evident mai bune și mai folosite.
Apple se apără spunând că nu manipulează rezultatele căutărilor pentru a-și favoriza propriile produse. Compania explică, într-un răspuns rapid la investigație, că pur și simplu așa funcționează algoritmul de rankare, un algoritm care ia în calcul 42 de criterii secrete.
Evident, tot Apple este cea care a dezvoltat algoritmul din App Store, iar descoperirea ar putea sta la baza unui proces care să afecteze imaginea și finanțele companiei americane.