După recordul din 2021, când peste un milion de numere fixe și mobile au fost mutate în altă rețea, anul trecut se remarcă prin depășirea pragului 1,3 milioane în privința portabilității, relevă date analizate de Profit.ro. Numărul de clienți care s-au mutat în altă rețea a urcat în 2022 cu aproape 21%, la 1,337 milioane, de la 1,105 milioane în 2021, 945.186 în 2020 și 958.821 în 2019.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
La telefonia mobilă, 1.255.962 de numere au fost portate în altă rețea, cu 19,5% mai mult comparativ cu 2021.
La fel ca în 2021, campionul portărilor a fost operatorul RCS&RDS, controlat indirect de omul de afaceri Zoltan Teszari, care a reușit anul trecut să atragă din alte rețele de telefonie mobilă 754.833 clienți, respectiv 60,1% (53,5% în 2021, 43,2% în 2020 și 39,2% în 2019) din totalul acestora.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cifra portărilor este în urcare față de 2021 cu 34,3%, când operatorul a convins prin ofertă 561.953 utilizatori.
În urcare față de 2021, pe locul doi s-a plasat Vodafone România, al doilea jucător al pieței de telefonie mobilă după numărul de clienți și cifra de afaceri, cu 191.822 de persoane, de la 148.017 în 2021 și 133.158 în 2020.
Pe locul trei a coborât Orange România, liderul pieței de profil, care a reușit să atragă din alte rețele 149.361 clienți, față de 152.939 în 2021 și 125.633 în 2020.
Cu 129.732 clienți din portare, Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote România) a ocupat locul 4, la fel ca în 2021, când a convins 106.272 de clienți să utlizeze serviciile companiei.
Ultima poziție revine Orange România Communications (fost Telekom Romania Communications, fost Romtelecom), operator în cazul căruia transferul de numere s-a concretizat cu 30.190 de utilizatori, de la 81.695 în 2021 și 95.375 în 2020.
CITEȘTE ȘI Apple transferă o parte importantă a producției de iPhone către un rival al Foxconn, după protestele de la cea mai mare fabricăÎn total, portabilitatea pe segmentul de telefonie mobilă a adus celor doi operatori Orange 179.551 de clienți în 2022, în scădere față de anul precedent, când intrările din alte rețele au însumat 267.428 de clienți pe segmentul de telefonie mobilă. Cifra plasează cei doi operatori pe locul doi în clasament, la fel ca în 2021 și 2020, după RCS&RDS.
Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a urcat cu 47,7% în 2022, la 81.020, de la 54.871 în 2021 și 71.667 în 2020.
Și pe acest segment de piață lider a fost RCS&RDS, la fel ca în ultimii trei ani, cu 26.259 clienți atrași, comparativ cu 30.117 în 2021 și 34.014 în 2020.
Orange România și-a sporit portofoliul cu 11.178 clienți, comparativ cu 4.587 clienți în 2021, rezultat care a plasat operatorul de telefonie mobilă pe locul doi (comparativ cu poziția a patra în 2021) la numărul de clienți portați pe segmentul de telefonie fixă.
Cu 10.981 clienți din portare, GTS Telecom ocupă locul trei, în coborâre o poziție față de 2021, când a atras 4.936 utilizatori.
CITEȘTE ȘI Implementarea sistemului IT pentru monitorizarea pieței de capital românești se amână a doua oarăBT Global ocupă locul 5, cu 3.190 de clienți intrați în portofoliu prin portare, urmat de Voxbone - 2.463.
CITEȘTE ȘI Filip, Fortech Investments: Vedem o paralizie a pieței de investiții în startup-uri; anul viitor vrem să ne extindem portofoliul cu 8-10 companiiPe ambele segmente de piață, RCS&RDS conduce cu 781.092 clienți (592.070 în 2021 și 411.550 în 2020), urmat de Vodafone - 202.525 utilizatori (154.095 în 2021 și 144.800 în 2020), Orange - 190.729 clienți (239.434 în 2021) și Telekom Mobile - 129.732 utilizatori (106.272 în 2021 și 95.375 în 2020)
Cifrele menționate anterior prezintă doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, nu și pe cele referitoare la clienții pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor. Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Portabilitatea numerelor a fost lansată în 2008 și, conform calculelor Profit.ro, peste nouă milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu până la finele anului 2022.