Amazon va cumpăra producătorul de aspiratoare robotice iRobot, pentru 1,7 miliarde dolari.
iRobot este cunoscută pentru aspiratoarele Roomba, cele mai ieftine fiind sub 1.500 de lei, iar cele mai scumpe, spre 6.000 lei. Aceste aspiratoare pot fi controlate printr-o aplicație de telefon și pot fi programate să pornească la anumite intervale, conform Hotnews.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amazon va plăti 61 dolari/acțiune pentru iRobot, cu 22% peste prețul actual de la bursă. Roomba a lansat primele aspiratoare robotice în 2002.
iRobot a vândut peste 30 de milioane de aspiratoare Roomba în ultimele două decenii. Produsele Roomba s-au vândut foarte bine pe Amazon, mai ales la Prime Day.
Pentru Amazon va fi a patra cea mai mare achiziție din istoria sa.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE DOCUMENT România interzice în administrație soluțiile de securitate cibernetică produse de ruși. Administrația cumpără pentru prețurile miciÎn al doilea trimestru vânzările iRobot au scăzut cu 30% față de acum un an, spre 255 milioane dolari. Compania a avut pierderi nete de 43 milioane dolari, față de 2,8 milioane dolari acum un an.
În 2017 era relatat că iRobot, producătorul celebrului aspirator autonom Roomba, vrea să vândă datele pe care acesta le-a colectat despre casele utilizatorilor.
În 2015, iRobot a lansat aspiratorul Roomba 980, primul model conectat la wireless, ce putea fi comandat prin intermediul unei aplicații de smartphone. Fără ca utilizatorii să fie conștienți, acesta a mapat casele în care a funcționat și a trimis datele colectate producătorului.
CITEȘTE ȘI Microsoft nu mai actualizează aplicația Paint. Poate fi scoasă definitiv din Windows, după 32 de aniHărțile și informațiile colectate de Roomba despre casele în care a funcționat ar putea fi folosite pentru îmbunătățirea tehnologiilor de smart home pe care marii giganți americani și mii de alte companii mici le dezvoltă.
Maparea caselor și colectarea datelor a fost menționată de producător în termenii de folosire care se consideră că sunt acceptați de către utilizatori din momentul în care încep să folosească produsul.
Această întâmplare ar trebui să constituie încă un avertisment pentru utilizatorii care țin la intimitatea lor. Pe parcurs ce înaintăm în lumea IoT (Internet of Things), în care din ce în ce mai multe produse sunt conectate la internet, astfel de episoade se vor înmulți și pot duce la întâmplări și mai grave decât lipsa intimității.