Algoritmul YouTube este nociv pentru utilizatori

Algoritmul YouTube este nociv pentru utilizatori
scris 8 iul 2021

Un studiu recent arată că utilizatorii YouTube consideră nepotrivite cea mai mare parte a clipurilor recomandate de algoritmul folosit de platforma video.

Ca și în cazul Facebook, algoritmul de rankare și recomandare a conținutului este una din marile probleme și la YouTube, cel mai mare site de video, deținut de Google. Aceasta este și concluzia la care a ajuns un studiu derulat de Mozilla.

Urmărește-ne și pe Google News
Microsoft a emis un avertisment urgent de securitate: Faceți update la Windows imediat! CITEȘTE ȘI Microsoft a emis un avertisment urgent de securitate: Faceți update la Windows imediat!

Folosind datele colectate de o extensie de Firefox și Chrome pe parcursul a 10 luni, studiul a scos la iveală că utilizatorii au considerat nepotrivite 71% din recomandările făcute de algoritmul folosit de YouTube.

Mai mult, algoritmul nu respectă nici măcar el condițiile impuse de YouTube pentru creatorii de conținut. 12,2% din recomandări contravin regulilor platformei. Asta ridică o altă problemă, legată de (in)capacitatea YouTube de a elimina conținutul nociv.

Și când elimină conținutul problematic, YouTube o face cu o mare întârziere. Conform acestui studiu, clipurile nocive sunt eliminate abia după ce sunt văzute de un mare număr de utilizatori. Din recomandările care contravin regulilor platformei, 9% au fost șterse abia după ce au trecut de 160 de milioane de vizualizări.

INFOGRAFIC Pokémon GO a “prins” 5 miliarde în 5 ani CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Pokémon GO a “prins” 5 miliarde în 5 ani

Problema este mai gravă în țările care nu vorbesc oficial limba engleză. Aici, numărul recomandărilor nepotrivite făcute de YouTube este mai mare cu 60% decât în țările vorbitoare de limbă engleză - probabil pentru că algormitul înțelege mai prost celelalte limbi.

„YouTube trebuie să admită că algoritmul său este conceput într-un mod care dăunează și dezinformează oamenii” se arată în concluzia studiului realizat de Mozilla.

De cealaltă parte, YouTube, care câștigă peste 6 miliarde de dolari pe trimestru din reclame și nu are interesul de a reduce cu adevărat cantitatea de conținut controversat, se apără pe lângă subiect, spunând că doar în ultimul an a făcut mai bine de 30 de modificări la sistemul de recomandări.

viewscnt
Afla mai multe despre
algoritm
youtube
video