Din cauză că au mai puține date pe baza cărora să facă targetarea, ca urmare a noilor reguli de protejare a intimității impuse de Apple, campaniile de publicitate se îndreaptă, acum, mai mult spre Android.
Când a lansat iOS 14.5, Apple a introdus o nouă regulă privind colectarea datelor personale din aplicațiile de iPhone. Datele pot fi acum colectate doar cu acordul expres al utilizatorului, care trebuie să răspundă, pozitiv sau negativ, la o notificare.
Până acum, din estimările realizate de Branch Metrics, sub o treime dintre utilizatori au răspuns pozitiv și au permis să le fie colectate datele personale.
Asta, în consecință, a redus semnificativ cantitatea de informații pe baza cărora pot fi targetate reclamele. O targetare mai puțin precisă înseamnă, în teorie, și o performanță mai redusă a reclamelor.
Din această cauză, advertiserii au redus numărul reclamelor prin care vizau utilizatorii dispozitivelor Apple și și-au redirecționat o parte a bugetelor către platforma celor de la Google.
Conform măsurătorilor, în luna iunie, cheltuielile cu reclamele pe iPhone au scăzut cu o treime. În același timp, banii investiți în reclamele pe Android au crescut cu 10%.
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat cliențilorSituația s-ar putea echilibra, în viitor, după ce Google va introduce pe smartphone-urile cu Android o serie de condiții mai stricte privind colectarea datelor.