Franchwise, companie specializată în consultanță în domeniul francizelor din România, a încheiat un parteneriat cu firma Eatvisory în scopul dezvoltării pieței de francize din Transilvania, pe zona de Food&Beverage (F&B). În urma acestui parteneriat, Franchwise estimează un număr total de 20 clienți noi pe piața din Transilvania în următorul an.
“Din acest an, aria de acoperire a serviciilor Franchwise se extinde și în Transilvania. Dezvoltarea operațiunilor noastre pe piața din Transilvania vine într-un context în care interesul antreprenorilor pentru a-și franciza afacerea este foarte ridicat. De asemenea, Clujul reprezintă un model pentru antreprenorii români care vor să-și francizeze și să-și internaționalizeze afacerile datorită succesului înregistrat de companii ca SaladBox și Noodle Pack”, a declarat Paul Voicu, Managing Partner Franchwise.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Credem în potențialul de dezvoltarea business-urilor din industria HoReCa autohtonă. Cele care au reușit și au trecut peste pandemie se pot gândi deja la următorul pas - dezvoltarea în sistem de franciză. Principiul e unul simplu - dezvoltă-te sau dispari de pe piață. În următoarea perioadă vor apărea concepte internaționale care vor ataca piața locală de F&B”, spune Ruben Filimon, CEO Eatvisory.
HoReCa și Food & Beverages, domenii cu interes vizibil pentru extindere prin francizare
Ecosistemul antreprenorial și sectoarele Food&Beverage (F&B) sunt în prezent printre cele mai mature și efervescente din țară, în pofida scăderii lor cu peste 30% la nivel național pe fondul pandemiei. Impulsionați de dorința de a reconstrui și de a-și duce business-urile la următorul nivel, dar și datorită noilor surse de finanțare disponibile pentru investiții, antreprenorii s-au regrupat și adaptat rapid, făcând să renască interesul și încrederea investitorilor în francize, în paralel cu creșterea economiei.
CITEȘTE ȘI Dezvoltatorul imobiliar Portland Trust a vândut cel mai mare parc fotovoltaic în dezvoltare din România. Companiile israeliene Econergy și Nofar Energy intră pe piațăSpecialiștii văd un apetit în creștere din partea antreprenorilor români pentru francizarea afacerilor proprii, estimând că mai multe modele noi de franciză vor fi lansate pe piața românească în al doilea semestru din 2021.
Principalele nevoi ale antreprenorilor care doresc să-și francizeze un business sunt nevoia de dezvoltare a afacerii, de a crea parteneriate și nevoia de a primi consultanță specializată. În domeniul HoReCa, sunt tot mai solicitate și în creștere modelele de business adaptate contextului pandemic, precum to go și delivery, unde produsul este vedetă, în timp ce modelele bazate pe experiența din locație (spre exemplu, pasta-bar și wine & pasta) au avut de suferit.
Pol de business: afaceri lansate și dezvoltate prin francize în Transilvania
Clujul este unul dintre cei mai importanți poli de business de pe plan local, cu potential de extindere, fiind județul din care au pornit mai multe afaceri antreprenoriale care s-au dezvoltat prin francizare. Salad Box, afacere lansată de un grup de antreprenori clujeni, a ajuns (anterior crizei Covid-19) la circa 40 de unități, dintre care 75% deținute de francizați, acesta fiind de altfel unul dintre puținele branduri românești care au reușit să se extindă în sistem de franciză chiar și în străinătate.
Rețeaua de restaurante Noodle Pack, un alt jucător major fondat de doi antreprenori clujeni, are în prezent o rețea de 22 locații la nivel național. Rețeaua DAbo Doner, franciză lansată în Sibiu, a deschis recent un restaurant în Londra (Anglia), al treilea operat de rețea în afara țării, dintre care două unități sunt localizate în Ungaria. Lanțul de cafenele Meron este, de asemenea, o afacere lansată în vestul țării și care s-a extins prin francize din Cluj-Napoca, ajungând la o rețea de 17 unități la nivel național în 2021.