Grupul TeraPlast a realizat anul trecut un câștig pretaxare EBITDA de 65,18 milioane lei, cu 54,78% mai mare decât cel de 42,11 milioane lei din 2017. Performanța a fost obținută în contextul unei triplări a activității pe Divizia Steel, unde a fost înglobată anul trecut o fabrică de panouri sandwich din Serbia.
Teraplast Bistrița (TRP) a realizat în 2018 o cifră de afaceri de 804,97 milioane lei, cu 90,63% mai mare decât cea de 422,27 milioane lei din exercițiul financiar anterior. Este în primul rând un rezultat al dinamicii Diviziei Steel, care a avut o creștere de 180,52% a cifrei de afaceri, la 483,45 milioane lei, de la 172,34 milioane lei, în paralel cu o ameliorare cu 120,41% a câștigului pretaxare EBITDA, la 41,30 milioane lei, de la 18,75 milioane lei.
Este rezultatul integrării a unor noi business-uri, respectiv preluarea controlului la compania prahoveană Depaco, ce livrează țiglă metalică sub marca Wetterbest, și achiziția unei fabrici de panouri sandwich în Serbia.
CITEȘTE ȘI Model de faliment de stat. După Municipalitatea Timișoara, este rândul Primăriei orașului Siret să rateze o plată scadentă în contul obligațiunilor emiseLa doar 1 an de la inaugurare, conform raportării la 9 luni, TeraSteel Serbia a înregistrat un volum de vânzări de peste 1 milion de metri pătrați de panouri termoizolante cu spumă poliuretanică și peste 100.000 metri liniari de tablă cutată autoportantă, în valoare totală de peste 13 milioane de euro. Investițiile totale în această unitate de producție sunt de peste 6 milioane de euro, ultima investiție a companiei fiind noul modul de fabricație a panourilor termoizolante cu vată minerală, a cărei producție planificată este de 300.000 de metri pătrați în 2019.
Dinamica pe segmentul Steel a fost mult mai accelerată decât pe segmentul prelucrării maselor plastice, unde TeraPlast este lider de piață în procesarea de PVC. Cifra de afaceri pe divizia de mase plastice a fost de 321,52 milioane lei, cu 28,65% mai mari decât cea de 249,92 milioane lei din 2017. În același interval de raportare, câștigul EBITDA al diviziei a crescut cu 3,08%, la 24,08 milioane lei, de la 23,36 milioane lei.
În același timp, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat cu 93,14%, la 605,19 milioane lei, de la 313,34 milioane lei. Dinamica a fost ceva mai atenuată, +69,51%, la nivelul beneficiilor angajaților, care s-au ridicat la 68,40 milioane lei, față de 40,35 milioane lei în 2017.
La nivel consolidat, TeraPlast a realizat anul trecut un rezultat operațional de 35,39 milioane lei, în creștere cu 46,05% față de cel de 24,23 milioane lei din 2017. În același interval de raportare, pierderea financiară s-a adâncit cu 129,94%, la 8,14 milioane lei, de la 3,54 milioane lei. Astfel, profitul net care a urcat cu 24,39%, la 23,10 milioane lei, de la 18,57 milioane lei. Avansul a fost nesemnificativ în ultimul triemstru pentru că la 9 luni deja câștigul net era de 22,29 milioane lei.
CITEȘTE ȘI SIF-urile nu mai interesează pe nimeniLa data de 31 decembrie 2018, activele totale ale TeraPlast se ridicau la 639,84 milioane lei, în urcare cu 41,43% față de cele de 452,41 milioane lei de la sfârșitul anului 2017. În același răstimp, datoriile totale ale companiei s-au majorat cu 66,37%, la 379,60 milioane lei, de la 227,67 milioane lei.
TeraPlast a fost adusă la cota Bursei de Valori București în vara anului 2008, în pragul șocului financiar care a condus la căderea băncii americane de investiții Lehman Brothers, iar acționarul majoritar Dorel Goia recunoștea recent că „majoritatea lucrurilor bune s-au întâmplat după listare”. La ultimul preț de piață, de 0,2630 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 281,47 milioane lei (59,14 milioane euro).