Norofert Grup, prima companie din domeniul agrotech prezentă la cota Bursei de Valori București, raportează o majorare de peste 3 ori și jumătate a cifrei de afaceri din primele 3 trimestre, la 20,37 milioane lei, de la 5,68 milioane lei în exercițiul financiar precedent. Profitul net îl depășește pe cel de pe întreg anul 2019.
Înainte de T4 – perioadă de vânzări limitate (pre-vânzări de primăvară) și creanțe datorate din campania de primăvară din același an – Norofert (NRF), firmă care furnizează soluții de îngrășăminte chimice pentru domeniul agriculturii, raportează venituri totale din exploatare la 9 luni de 23,53 milioane lei, de 4 ori mai mari decât cele din peroada similară a anului trecut.
„Ne așteptăm să ne creștem în continuare cifra de afaceri, dar, ca întotdeauna în industria noastră, cifrele finale, inclusiv profitul la sfârșit de an, vor depinde de singurul lucru pe care nu îl putem controla – vremea”, spune CEO-ul Vlad Popescu în raportarea trimestrială. „Întrucât anul acesta sezonul agricol s-a amânat semnificativ în comparație cu lunile trecute, estimăm că și sezonul de primăvară 2021 va începe puțin mai târziu decât ne așteptam, și ar putea influența astfel pre-vânzările precum și rezultatele noastre în primele luni ale anului 2021.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același interval de raportare, cheltuielile din exploatare au crescut într-o dinamică mai redusă, de aproximativ 3,6 ori, la 15,14 milioane lei, de la 4,13 milioane lei. Acesta este contextul în care compania și-a majorat de 5,5 ori profitul operațional, la 8,38 milioane lei, de la 1,50 milioane lei. Dinamica a fost ceva mai atenuată, respectiv o creștere de aproape 4 ori, la 5,26 milioane lei, de la 1,35 milioane lei. La momentul intrării în ringul bursier, Norofert venea în fața investitorilor cu un câștig net de 4,6 milioane lei pe întreg anul 2019.
Vești bune pentru anul agricol 2021
Norofert oferă indicații favorabile pentru perioada următoare: „Până în prezent, condițiile meteorologice au fost favorabile fermierilor care se pregătesc pentru campania de toamnă: situația precipitațiilor s-a îmbunătățit de la mijlocul lunii septembrie, vremea fiind prielnică pentru debutul culturilor de grâu și rapiță. De asemenea, și în zonele de sud și sud-est ale țării, care sunt de obicei predispuse la secetă, culturile au avut un start bun. Datorită precipitațiilor bune, vânzările pentru cultura de rapiță au crescut de la 150 ha în T3 2019 la 1.200 ha în T3 2020.”
Cu creanțele pe câmp
Activele companiei erau la data de 30 septembrie de 37,89 milioane lei, cu 81,20% mai mari decât cele de 20,91 milioane lei de la 30 septembrie 2019. Creanțele au o majorare anualizată de 131%, iar Norofert indică faptul că ultima parte a anului va fi concentrată pe recuperarea sumelor datorate de fermieri. La T3 creanțele recuperate în contul campaniei de anul trecut s-au ridicat la 8 milioane lei.
„Deși ne-am confruntat cu una dintre cele mai grave secete din ultimii 25 de ani, care a afectat în principal regiunile de sud și sud-est ale României, clienții noștri au avut un comportament de plată responsabil, datorat în mare parte Departamentului de Risc, care a făcut o selecție riguroasă a clienților în toamna anului 2019”, spune Popescu, acționarul principal cu o deținere de 38,69% într-un business controlat majoritar de familia sa. „Pentru clienții care au demonstrat prin Certificat de Urgență calamitatea culturilor, echipa noastră a calculat costul financiar și penalitățile, eșalonând plățile pentru culturile de grâu și rapiță până în octombrie și noiembrie 2020.”
CITEȘTE ȘI Profitul Hidroelectrica a scăzut cu 4% în primele 9 luni. "Este probabil ca legea să complice mult-așteptata listare."În același răstimp, datoriile totale s-au dublat la 19,01 milioane lei, de la 8,34 milioane lei, acestea incluzând emisiunea de obligațiuni în valoare de 11,50 milioane lei scadentă în anul 2025 și listată la Bursa de Valori București.
Norofert a adus titlurile societăți la cota pieței AeRO a Bursei de Valori București la începutul lunii martie, iar de atunci acestea s-au aflat pe un trend ascendent puternic, alimentat în principal de investitori de retail. La ultimul preț de 11,90 lei/acțiune, capitalizarea de piață a comaniei se situează la 95,48 milioane lei (19,59 milioane euro).